مساجد آستارا برای استقبال از ماه مبارک رمضان غبارروبی شد

خبرگزاری پانا : سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از غبارروبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان در این شهرستان مرزی خبر داد.

کد مطلب: ۳۶۰۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حجت الاسلام ابراهیم حاتمی گفت : مسجد امن ترین مکان برای عبادت و راز و نیاز با خداوند است و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره برداری از ظرفیت این خانه های امن خداست.

وی با اشاره به آماده سازی 86 مسجد شهرستان آستارا برای استقبال از ضیافت الهی افزود : پنج مسجد محمد رسول الله(ص) ، امام سجاد(ع) ، آبروان ، علی ابن ابی طالب(ع) و حسینیه در داخل شهر آستارا غبارروبی و دیوار مساجد با گلاب ناب محمدی شستشو داده شد.

وی بهداشت و تکریم مساجد را در همه حال از جمله وظایف مومنان برشمرد و اضافه کرد : تکریم و نکوداشت مساجد نباید مختص یک دهه و یک ماه باشد بلکه مومنان نمازگزار با حضور معنوی و روحانی خود می توانند بر منزلت مساجد بیفزایند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا از اعزام 50 مبلغ روحانی به نقاط مختلف این شهرستان در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و اظهار کرد : تمهیدات لازم و اساسی برای انجام تبلیغات اسلامی و معارف دینی در ماه رمضان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رمضان ماه بهار قرآن است ، افزود : مبلغان روحانی ضمن انجام تبلیغات دینی و اسلامی در سطح مساجد ، پاسخگوی سوالات شرعی مومنان و روزه داران نیز هستند.

حجت الاسلام حاتمی در ادامه با بیان اینکه جمع خوانی قرآن کریم همه ساله مورد استقبال شهروندان دیندار آستارایی در ایام ماه مبارک رمضان قرار می گیرد ، گفت : مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مدت 30 روز پیش از نماز ظهر و عصر با حضور بانوان در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی و پس از نماز ظهر و عصر نیز به صورت محوری با همکاری موسسه دارالقرآن المهدی(عج) در محل مصلای نماز جمعه آستارا برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در روز چهارشنبه هفته جاری در محل دفتر امام جمعه آستارا خبر داد و گفت : این آیین به مناسبت ماه مبارک رمضان با حضور روحانیون اهل سنت و تشیع برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار