رییس سازمان نظام مهندسی البرز:

سامانه الکترونیکی برای شناسنامه فنی و ملکی دراستان راه اندازی می شود

خبرگزاری پانا:رییس سازمان نظام مهندسی البرز از راه اندازی سامانه الکترونیکی برای شناسنامه فنی و ملکی دراستان خبرداد و گفت:این سامانه نقش موثری در ارایه خدمات فنی و اطلاعاتی ساختمان دارد.

کد مطلب: ۳۶۰۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،علیرضا مجربی کرمانی رئیس سازمان نظام مهندسی البرزبابیان اینکه قسمت‌هایی که فرسوده نیست در نقشه‌های ارائه شده، در حوزه بافت فرسوده قرار گرفته است، گفت: دو نقشه‌ای بودن بافت‌های فرسوده که از سوی شهرداری و نظام مهندسی ارائه شده از مشکلات این حوزه محسوب نمی‌شود و از نظر نظام مهندسی ساختمانی که فاقد استحکام باشد، در بخش بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد.

وی بااشاره به اینکه 13 هزار عضو و پتانسیل قوی در ساختمان نظام مهندسی استان البرز وجود دارد، بیان کرد: نظام مهندسی البرز آمادگی دارد در زمینه مهندسی و کمیسیون‌های مختلف در استان فعالیت کند.

وی گفت: دو نقشه‌ای بودن بافت‌های فرسوده که از سوی شهرداری و نظام مهندسی ارائه شده از مشکلات این حوزه محسوب نمی‌شود و از نظر نظام مهندسی ساختمانی که فاقد استحکام باشد، در بخش بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی البرز گفت: گزارش الکترونیکی در اشتراک قرار دادن فعالیت‌های شهرداری و نظام مهندسی است تا با رصد اقدامات انجام شده مشکلات شناسایی و رفع شود.

وی افزود قرار دادن هرگونه مهر مهندسان در اختیار سایرمهندسان امری کاملا غیر اخلاقی است.

مجربی اظهار داشت:با توجه به مشکلات ایجاد شده این موضوع بارها به مهندسان گوشزد شده است و البته پدیده جدیدی نیست و مشکل از مقررات ملی است که باید جایگزین شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه:برای مقاوم سازی ساختمان‌ها در سطح شهر پیشنهاداتی به استانداری انجام شده، خاطرنشان کرد: در مورد مقاوم سازی ساختمان‌های دولتی پیشنهادی ارائه داده‌ایم تا طرح‌های عمرانی به مقررات ملی نزدیک‌تر شده و استحکام بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار