فرماندار آذرشهر:

کمبودآب و شوری زمین در آذرشهر کشاورزان را به کشت پسته سوق داده است

خبرگزاری پانا:فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: بدنبال روند خشکی دریاچه ارومیه و شوری زمین ها و همچنین کمبود آب، در حال حاضر کشت درختان پسته در مزارع این شهرستان رو به افزایش گذاشته است.

کد مطلب: ۳۵۷۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،علیار راستگو در بازدید از باغات پسته آذرشهر با بیان این مطلب افزود: به لحاظ کم آبی و شوری آبهای موجود زراعی و باغی این تحول در صنعت کشاورزی این شهرستان بوجود آمده است.

وی با اشاره به وجود اراضی مستعد کشاورزی در شهرستان آذرشهر خاطر نشان کرد: کاهش نزولات آسمانی و پس روی آب دریاچه ارومیه کشاورزان و مسوولان را بر آن داشته که راه کارهای جدیدی را ایجاد کنند و کشت درختان پسته هم در این جهت گزینه مناسبی ارزیابی شده است.

راستگو اظهار کرد: متاسفانه پدیده خشکسالی و تغییر اقلیمی دریاچه ارومیه باعث شده است بیش از سه هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی منطقه بویژه در بخش گوگان این شهرستان تخریب و غیرقابل بهره برداری شود.

فرماندار شهرستان آذرشهر با اعلام اینکه منابع معیشتی بیشتر مردم این شهرستان کشاورزی ، دامداری و دامپروری است یادآوری کرد: توسعه باغات پسته که آب کمتری نیاز دارد و نسبتا با آب و خاک شور سازگاری دارد می تواند بخشی از مشکلات باغداران و کشاورزان را حل کند.

راستگو ابراز کرد: در حال حاضر حدود 142 هکتار از زمین های پایین دست بخش گوگان شهرستان آذرشهر به کشت درختان پسته اختصاص یافته و تقریبا بیش ا ز20 هکتار آن به مرحله باروری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار