مكانی که امام رضا(ع)حدیث سلسله الذهب را بیان کردند جانمائ شد

خبرگزاری پانا: مكانی كه امام رضا (ع) حدیث سلسله الذهب را بیان کردند مشخص شده وبه عنوان مكان رویداد بزرگ تاریخ شیعه استفاده شود وسعی شود این مكان به یكی از جاذبه های مذهبی وملی تبدیل شود.

کد مطلب: ۳۵۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، غلامحسین مظفری معاون استاندار، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور یك فرصت استثنایی و تاریخی برای نیشابور است و به عنوان رویداد مذهبی وفرهنگی در نیشابور جا افتاده است وما باید آن قدر قوی، محكم و جدی این مراسم را برگزار نماییم كه همه به سمت ما بیایند .
وی گفت:عاشورا با این مراسم فرقی نمی كند در آنجا عزدارای می شود ودر این مراسم جشن برگزار می شود وباید تمام هیات ها در این مراسم شركت کنند و نكته دیگر اینكه ما نباید صرف عنوان یك مراسم عبور كنیم واینكه حضرت امام رضا (ع) نیشابور را برای نقل حدیث انتخاب کردند توجه ویژه ای نماییم .
حجت الاسلام اسماعیل مقری موذن امام جمعه و رئیس شورا ی فرهنگ عمومی شهرستان نیز خاطرنشان کرد: برای اینكه این مراسم با شكوه تر باشد وبی عیب ونقص تر در حوزه علمیه نیز جلساتی برگزار گردد و در مورد مكان رویداد باید بررسی ها وتحقیقات بیشتر با همكاری آستان قدس رضوی وسازمان میراث فرهنگی انجام پذیرد.
عباس كرخی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ودبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور نیز در این جلسه عنوان کرد: محور اول برنامه ما در سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور این است که در صورت امکان ،مكانی كه امام رضا (ع) حدیث سلسله الذهب را بیان نموده اند مشخص کرده وبه عنوان مكان رویداد بزرگ تاریخ شیعه استفاده شود وسعی شود این مكان به یكی از جاذبه های مذهبی وملی تبدیل گردد ومحور دوم اینكه هشت مكان را به اسم امام هشتم در هشت نقطه مانند مسجد جامع ، بی بی شطیطه ، امامزاده محمد محروق (ع)و... جانمایی شود ودر این هشت نقطه جشن برگزار شود.
شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد سه نفر از محققین در خصوص زمان ، مكان ،مسیر و... دعوت به عمل آید وهمایش علمی برگزار گردد وحركت نمادین را با حضور گسترده تر وبه شكل مناسب تری برگزار گردد ودر شب دهم تیرماه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) بعد از افطار مراسمی برگزار گردد واز هنرمندان ومداحان مشهور کشوردعوت به عمل آید ونسبت به برگزاری لیگ ورزشی در این ایام اقدام گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار