مشاور طرح های ملی جوانان وزرات ورزش و امور جوانان مطرح کرد

چالوس؛ دبیرخانه صلح و دوستی جوانان حاشیه دریای خزر

خبرگزاری پانا: مشاور طرح های ملی جوانان وزرات ورزش و امور جوانان گفت: شهرستان چالوس به عنوان دبیرخانه دایمی صلح و دوستی جوانان ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر می شود

کد مطلب: ۳۵۳۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، روح الله مدبر عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح دومین اجلاس مسئولان امور جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر که عصر چهارشنبه در هتل پارسیان خزر برگزار شد ، گفت: در این اجلاس پیشنهاد داده می شود که شهرستان چالوس به دلیل ظرفیتهایش به عنوان دبیرخانه دایمی صلح و دوستی جوانان حاشیه دریای خزر انتخاب شود.
مشاور طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و امو جوانان بیان داشت: دومین اجلاس مسئولان و امور جوانان دریای خزر را با مشارکت استانداری و دیگر دستگاههای مرتبط، با عنوان «دریای خزر؛ دریای صلحح» در حال برگزاری هستیم.
وی گفت: در این اجلاس تشکیل دبیرخانه دائمی دوستی جوانان ایران و کشورهای حاشیه خزر مطرح می شود تا با توجه به ظرفیت هایش به سمت ترویج گفتمان صلح و دوستی گام بردارد.
مدبر سال جاری را از سوی وزارت ورزش سال دیپلماسی جوانان نامید و گفت: اولین اقدام را با این اجلاس و با پیام صلح شروع کردیم و ترویج گفتمان صلح، بشر دوستی، توجه به نیازهای عام المنفعه، تبادل دانشجو از جمله برنامه هاست.
مشاور طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان به برخی چالشهای فراروی اشاره کرد و گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر از نظر ساختاری در امور جوانان تفاوتهایی با ایران دارند اما این امر سبب نمی شود که نتوانیم با حوزه جوانان ارتباط داشته باشیم.
مدبر با بیان اینکه شعار هفته جوان امسال، جوان باوری و جوان یاوری است، گفت: در گذشته افراد رویکرد جوان فریبی داشتند و به جوانان مسئولیتهای پوشالی می دادند ولی اکنون دولت و مسئولان رویکردشان جوان باوری است.
گفتنی است دومین اجلاس جوانان دریای خزر با حضور مسئوولان امور جوانان کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان تا یازدهم خردادماه ادامه خواهد داشت.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار