سخنگوی فراکسیون محیط زیست به پانا خبر داد؛

ضعف فیلتراسیون آلایندگی صنایع/تمرکز 30درصد از صنایع کشور در تهران

خبرگزاری پانا: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس از ضعف فیلتراسیون آلایندگی صنایع در کشور خبر داد و گفت: کنترل صنایع در حد حرف باقی مانده است.

کد مطلب: ۳۵۲۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص خروج صنایع آلاینده از اطراف کلانشهرها به ویژه پایتخت اظهارداشت: ما نباید فقط به خروج صنایع آلاینده اکتفا کنیم بلکه باید آلایندگی صنایع را کنترل کنیم.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: متأسفانه در کشور ما اقدام جدی برای کنترل آلایندگی صنایع صورت نگرفته است. البته در کشورهای پیشرفته صنایع فیلتراسیون و کنترل می شود اما کارخانجاتی که ما داریم هیچ کنترلی نمی شود و کنترل صنایع در حد حرف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه اخذ عوارض از صنایع آلاینده باید انجام شود، گفت: لزامی برای حضور تعدادی از این صنایع در تهران وجود ندارد، در ضمن ترددهای بسیاری در شهر هم مربوط به همین صنایع است که با خارج کردن صنایع آلاینده از شهر از میزان ترددها هم کاسته می‌ شود، در واقع صنایع آلاینده آلودگی ناشی از خودروها را هم به نوعی به خود گره زده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: صنایع در حریم و داخل شهر نباید فعالیت داشته باشند اما در عین حال صنایع آلاینده ملزم هستند استانداردها را رعایت كنند اما متاسفانه برخی از واحدهای صنعتی استانداردهای رفع آلودگی هوا را رعایت نمی‌ کنند و موجب تشدید آلودگی هوا می‌ شوند. با توجه به اینکه 30 درصد صنایع کشور در استان تهران متمرکز است، مهم ترین برنامه باید کنترل کاهش منابع انتشار دهنده آلاینده‌ ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار