دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» خبر داد:

بخش «تواشیح» و «سرودهای انقلابی» در یادواره ملی «طلوع خرداد»

خبرگزاری پانا: دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از اضافه شدن «تواشیح» و «سرودهای انقلابی» به بخش موسیقی این یادواره سراسری خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۰۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا آرمان مهر، دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد»، در جمع خبرنگاران با اظهار این مطلب گفت: یکی از برنامه‌های متنوع و جذابی که چند سالی است در محافل قرآنی کشور ما مطرح شده و آرام آرام جایگاه خویش را در کنار دیگر برنامه‌های مذهبی و هنری از قبیل قرائت قرآن پیدا کرده، اجرای تواشیح است که معمولاً به صورت دسته جمعی و توسط عده‌ای از قاریان اجرا می‌گردد.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» با تماس جمع کثیری از علاقه مندان به این هنر ارزنده مذهبی و معنوی که متقاضی حضور در این یادواره بودند مواجه شدیم که با مشورتهای صورت گرفته و تصمیم شورای سیاستگذاری این یادواره، «تواشیح» نیز به بخش موسیقی یادواره ملی «طلوع خرداد» اضافه شد.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از محورهای اصلی این یادواره نیز آراء و اندیشه های امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شده است، بخش «سرودهای انقلابی» نیز به همراه «تواشیح» اضافه شد تا این یادواره ملی، رنگ و بوی مذهبی و انقلابی تری بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش موسیقی، سرودهای انقلابی و تواشیح این یادواره به مرکزیت شهرستان ورامین و انجمن موسیقی این شهرستان، با یاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره ارشاد شهرستان ورامین آغاز بکار کرده است.

آرمان مهر افزود: بخش موسیقی، سرودهای انقلابی و تواشیح این یادواره به صورت رقابتی میان آثار گروه های موسیقیایی برگزار خواهد شد و در راستای حمایت از آثار مرتبط با قیام ۱۵ خرداد ۴۲، اثرهای دارای محتوای ارزشی و انقلابی در اولویت قرار دارند.

وی یادآور شد: بخش موسیقی، سرودهای انقلابی و تواشیح این یادواره در رشته های سنتی، حماسه ای و انقلابی، پاپ و کلاسیک، مقامی و محلی برگزار می شود و علاقه مندان باید پس از ثبت نام در سایت یادواره، آثار خود را در قالب سی دی، تا پنجم خردادماه به دبیرخانه این یادواره ارائه کنند.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار