معاون استانداری اردبیل خبرداد:

کوچ عشایر استان اردبیل از دهم خرداد آغاز می شود

خبرگزاری پانا:معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ، خواستارهمکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی مرتبط برای ارایه تسهیلات لازم در کوچ عشایر استان شد.

کد مطلب: ۳۴۹۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، طاهر شریفی که در جلسه کمیسیون سیاسی و اجتماعی شورای عشایر استان سخن می گفت افزود : برای انجام بی حادثه و به موقع کوچ عشایر که از اقشار تلاش گرو تولید کننده استان به شمار می روند ضروری است دستگاه های اجرایی از جمله راه و شهرسازی علوم پزشکی ، هلال احمر و منابع طبیعی اهتمام نموده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی اقداماتی مانند ایجاد پایگاه سیار امدادی و پزشکی ، تسطیح راه های ارتباطی عشایر، تامین داروهای دامی و واکسیناسیون دام ها ، راه اندازی گشت های سیار برای تامین امنیت کوچ وتامین آب آشامیدنی سالم و کالاهای اساسی مورد نیاز عشایر را از جمله اقدامات لازم برای کمک به انجام موفقیت آمیز کوچ دانست و ادامه داد : با پیگیری های در حال انجام امیدواریم همه این موارد در زمان پیش بینی شده به نحو مناسب عملیاتی شوند.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به قابلیت های جامعه عشایری اشاره و بر استفاده از ظرفیت جامعه عشایری برای توسعه گردشگری تاکید کرد.

گفتنی است :در این جلسه مقرر شد کوچ عشایر استان از قشلاق به ییلاق از 10 خرداد آغاز و تا 20 خرداد انجام شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار