ترانزیت 400 هزار تن فرآورده‌های نفتی از بندر امام

خبرگزاری پانا: 400 هزار تن فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون از مرز ترانزیتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

کد مطلب: ۳۴۶۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان امروز گفت: این کالاها بیشتر مشتقات نفتی مثل مازوت ، نفتا ، کاند استید (coand staed) و نفت خام فرآوری شده برای سوخت کشتی ها بود.
سعدالله عبداللهی افزود: از مجموع بیش از یک میلیون و 59 هزار تن ترانزیت خروجی کالا در مرزهای ترانزیت خروجی کشور ، حدود 400 هزار تن آن به مرز این مجتمع بزرگ اختصاص داشته است.
وی با اشاره به توانمندی‌ها و مزایای مجتمع بزرگ بندری امام خمینی به لحاظ ترانزیتی ، همجواری با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس ، اتصال به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای و برخورداری از تجهیزات و امکانات مناسب برای انجام تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی افزود: توسعه ظرفیت مخازن نفتی به همراه تخصیص مناسب و به هنگام اسکله و تجهیزات برای کشتی‌های ترانزیتی نیز موجب شد که شرایط بسیار مساعدی به منظور عرضه خدمات مطلوب‌تر به آن‌ها فراهم شود و شاهد بهبود شاخص‌های عملیاتی در زمینه ترانزیت فرآورده‌های نفتی باشیم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری در زمینه احداث و تجهیز پایانه‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی ، اتخاذ تصمیمات مؤثر و راهبردی برای توسعه ترانزیت ، فراهم کردن تسهیلات گسترده در بخش‌های مختلف حمل و نقل و هماهنگی سازمان‌های مرتبط به منظور رفع موانع و تسهیل در امر ترانزیت ، موجب بهره‌برداری هر چه بهتر از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد این مجتمع بزرگ بندری در زمینه ترانزیت شده است.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به لحاظ موقعیت مکانی مناسب ، دارا بودن اسکله‌های عمیق ، تجهیزات استراتژیک و پیشرفته ، سرمایه انسانی کارآزموده و کوشا و زیر ساخت‌های مناسب؛ جایگاه بسیار مطلوبی را در زمینه ترانزیت کالا از کشور را داراست.
بندر امام خمینی در 100 کیلومتری جنوب شرق اهواز واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار