‌رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد

‌تدوین قوانین توسعه حمل‌ونقل هوانوردی در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت

خبرگزاری پانا : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تدوین سیاست‌های کلی و قوانین اجرایی برای توسعه حمل‌ونقل هوانوردی و غیر نظامی و فرودگاه‌ها ضروری است و مجمع تشخیص مصلحت به زودی موارد مربوط به آن در برنامه ششم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۳۴۳۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

‌به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور‌ در آستانه تصویب سیاست‌های کلی حمل‌ونقل برنامه ششم توسعه٬ رئیس و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور روز گذشته با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

در این دیدار ‌رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور٬ ‌ضمن آسیب‌شناسی صنعت فرودگاهی کشور و تبیین گلوگاه‌‌های توسعه این صنعت٬ حمایت‌های قانونی مجمع برای استفاده از فرصت‌های در دسترس برای رونق صنعت و افزایش سهم کشور در بازارهای منطقه‌‌ای و بین‌المللی فرودگاهی و هوانوردی را در آستانه تصویب سیاست‌های برنامه ششم توسعه از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضا کرد.

در ادامه این دیدار‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ‌توجه به توسعه و گسترش خدمت‌رسانی را حق مردم دانست و گفت: از لحاظ قوانین بین‌‌المللی و هواپیمایی و همچنین دیدگاه مسافران ورودی به هر کشور، فرودگاه‌ها و هواپیماها، پیشانی آن کشور برای ارزیابی شرایط و جایگاه جهانی آن هستند.
‌رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار تأمین ایمنی و رشد پروازها را علاوه بر تأثیرات روانی و اجتماعی، موجب تعمیق امنیت سیاسی هر کشور خواند و گفت: در شرایطی که دنیا برای رشد و توسعه حمل‌ونقل، از جمله توسعه فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی، برنامه‌ریزی می‌کند، تدوین سیاست‌های کلی و به تبع آن قوانین اجرایی برای توسعه حمل‌ونقل هوانوردی و غیر نظامی و فرودگاه‌ها ضروری است که مجمع تشخیص مصلحت به زودی موارد مربوط به آن در برنامه ششم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
‌هاشمی رفسنجانی با اشاره به جغرافیای ایران که چهار راه ارتباطی ایران با اقصی نقاط جهان است، گفت: می‌توانیم با تأمین شرایط بین‌المللی، از فضای کشور در جهت رونق اقتصادی و تجاری استفاده کنیم که با ایجاد تسهیلات لازم برای افزایش ظرفیت و ترافیک حمل ونقل هوایی، می‌توانیم سهم خود را در بازار منطقه‌ای و جهانی افزایش دهیم.

یادآور می‌شود‌ سیاست‌های کلی حمل‌ونقل کشور در برنامه ششم توسعه در دستور جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار