نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری در سریش آباد

خبرگزای پانا:در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم و در راستای ایجاد تمهیدات و برنامه ریزی لازم،نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری،با حضور رییس اداره،معاونین،کارشناسان و تنی چند از مسئولین شهری و با حضور بخشدار و همچنین نماینده امام جمعه در محل اتاق جلسات اداره تشکیل شد.

کد مطلب: ۳۳۸۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا،زارعی رییس آموزش و پرورش ضمن تسلیت شهادت استاد گرانقدر مرتضی مطهری و رشادتها و جانفشانی های این دانشمند بزرگ، به تبیین و تشریح جایگاه رفیع معلم در جامعه پرداخت و گفت:تکریم و احترام معلم،تکریم بشریت و انسانیت است و تمامی مسئولین بایستی نهایت سعی و اهتمام خود را در بر طرف نمودن مشکلات این قشر فرهیخته و عظیم بکار گیرند. وی بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل موجود ارگانهای دولتی و خصوصی و خیرین و اعضای ستاد در جهت اجرای مطلوب برنامه های مختلف هفته معلم تاکید نمود.

در ادامه انور معاون آموزشی و دبیر ستاد هم گزارشی از روند انتخاب معلمان نمونه و برنامه های در نظر گرفته شده هفته معلم را ارائه نمود و گفت:تکریم معلم در حقیقت تکریم بشریت و انسانیت است و شایسته است که مراسمی در شان و منزلت فرهنگیان منطقه با همکاری مسئولین شهری و اعضای ستاد برگزار گردد.

سپس کرمی معاون پرورشی اظهار داشت:روز معلم روز بزرگداشت سنت های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است. اگر می خواهیم که جامعه ای به سعادت دنیوی و اخروی برسد بایستی به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای گردد و به عنوان یک نهاد پایه و انسان ساز،آموزش و پرورش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.وی افزود: استاد مطهری یکی از دانشمندان و بزرگان انقلاب می باشد که پا به پای حضرت امام (ره) در جهت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رشادتها و جانفشانی های بزرگی انجام داده است و بی شک مطالعه و فرهنگ سازی اندیشه های ناب این دانشمند بزرگ برای همگان به خصوص دانش آموزان و معلمان ضروری است.

در پایان،برگزاری اردوهای ویژه فرهنگیان،نحوه تجلیل از معلمان نمونه و برجسته،استفاده از تجربیات و نظرات افراد صاحب نظر به ویژه بازنشستگان فرهنگی،برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی،هنری و ورزشی،دعوت از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر در مراسمات هفته معلم،تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها،همکاری انجمن اولیا و مربیان مدارس در برنامه های بزرگداشت مقام معلم و... از مهم ترین مباحثی بود که مورد بحث و تبادل نظر اعضای ستاد قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار