بزودی صورت می گیرد:

بهره برداری از خانه تاریخی داروغه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی

خبرگزاری پانا: خانه تاریخی داروغه بزودی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۳۳۸۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد، در حال حاضر 30 خانه تاریخی در سطح منطقه ثامن شناسایی شده است که از این تعداد، 2 خانه تاریخی توکلی در سال 88 با هزینه‌ 5 میلیارد ریال و خانه تاریخی داروغه در سال 91 با هزینه حدود 20 میلیارد ریال در جهت جلوگیری از تخریب و احیای فرهنگ ساختمانی و معماری اسلامی توسط شهرداری ثامن مرمت و بازسازی شده اند.

این در حالیست که شهرداری هیچ وظیفه ای برای احیاء و بازسازی آثار تاریخی ندارد، اما با اینحال شهرداری ثامن، مرمت و بازسازی دو خانه تاریخی توکلی و داروغه را با هدف نشان دادن فضاهای ایرانی ـ اسلامی و تاریخی به مردم بر عهده گرفته است.

براساس این گزارش، در حال حاضر خانه توکلیبه صورت موقت به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شده است و خانه داروغه نیز که بزودی به بهره برداری می رسد، در اختیار مدیریت فرهنگی شهرداری منطقه ثامن قرار می گیرد تا در مسیر ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و نشان دادن زوایای هنری و فرهنگی به شهروندان گام موثری برداشته شود.

شایان ذکر است؛ روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد اعلام کرد علاقه مندان می توانند از خانه تاریخی داروغه واقع در خیابان نواب صفوی، بلوار تازه احداث شارستان، میدان امر به معروف و نهی از منکر هر روز از ساعت 8 لغایت 14 در ایام اداری هفته به صورت رایگان بازدید کنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار