مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری شیراز خبر داد:

ایجاد 13 هزار هکتار فضای سبز در ارتفاعات شیراز

خبرگزاری پانا:مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: کاشت و ایجاد 13 هزار هکتار فضای سبز در ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز را در دستور کار داریم که مکانی تفریحی برای شهروندان بوده و حفظ هوای پاک شیراز را نیز در پی دارد.

کد مطلب: ۳۳۷۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، مجتبی معطری اظهار داشت: از 13 هزار هکتار فضای سبز مدنظر در ارتفاعات، بیش از 3 هزار و 500 هکتار کاشت شده و امید داریم امسال نیز این رویکرد توسعه و بهبود گیاهان بومی منطقه و آبخیزداری شهری را ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری شیراز افزود: سطح فضای سبز شیراز تاکنون بیشتر چمن بوده که با وجود دید بصری خوبی که ایجاد می‌کند نیاز آبی بالایی دارد و به همین دلیل و با توجه به کمبود منابع آبی، کاهش سطوح چمن از سال گذشته آغاز شد و تاکنون حدود 9 هکتار از سطوح چمن کاسته شده و با گونه‌های پوششی با نیاز آبی کم جایگزین شده است.

معطری سپس گفت: هرساله تعدادی نهال در سطح شهر کاشته می‌شود که به سبب قد و قامت و ظرافت این نهال‌ها ممکن است با کوچک‌ترین ناملایمتی از میان بروند که در همین راستا تولید نهال‌های چندساله با توجه به اقلیم شیراز و تطابق با شرایط کنونی آن، در دستور کار قرار گرفت و 130 هزار اصله نهال از انواع گونه‌های مقاوم نظیر نارنج، سوزنی‌برگ‌ها و موارد دیگر مدنظر قرار گرفت تا به‌ مرور زمان جایگزین گونه‌های با نیاز آبی بالا شود.

این مدیر شهری افزود: برخی از درختان کهنسال شیراز به‌تدریج رو به‌زوال هستند و باید با مدیریت جامع با گونه‌های جدید و مناسب اقلیم شیراز جایگزین شوند.

معطری خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای سبز عمومی شهر شیراز 2 هزار و 669 هکتار است و با احتساب باغات قصر و دشت 4 هزار و 100 هکتار فضای سبز داریم که سرانه اکولوژیک این ارقام بالای 27 متر می‌شود و البته ارتفاعات شهر شیراز نیز در این شاخص محاسبه نشده است و در مجموع سرانه کل 27 مترمربع و امسال 28 مترمربع خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار