در سال آینده محقق می شود:

افزایش اعتبارات نهضت سواد آموزی آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان غربی از افزایش اعتبارات نهضت سواد آموزی استان در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۳۳۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، وحید جلال زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار داشت: نهضت سواد آموزی به عنوان نهاد تاثیر گذار فرهنگی و آموزشی باید گسترش یافته و اعتبارات جدیدی را در سالهای آینده بر این نهاد اختصاص خواهیم داد كه فرمانداری های استان نیز باید بر گسترش این مركز در شهرستان ها توجه جدی داشته باشند .
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مورد توجه قرار دادن آمایش سرزمینی در آموزش عالی استان افزود: وجود دانشگاههای مختلف و افزایش ظرفیت دانشگاهها و مراكز آموزش عالی زمینه را برای تحصیل همه دانش آموزان در مقاطع بالاتر فراهم كرده است .
وی ادامه داد: رویكرد ما در توسعه آموزش عالی استان نباید فقط در مقطع كارشناسی خلاصه شود بلكه باید توسعه تحصیلات تكمیلی در رشته های مورد نیاز استان نیز مورد توجه قرار گیرد .
استاندار آذربایجان غربی افزود: گسترش مراكز آموزش عالی در شهرستان های خوی و میاندوآب نیز باید در دستور كار مسئولین امر قرار گیرد .
جلال زاده در ادامه با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مسئولین بر عشایر استان گفت: ایجاد بیش از پیش زمینه های لازم برای تحصیل این قشر لازم و ضروری است .
مقام عالی استان در ادامه با اشاره به لزوم توجه مسئولین آموزشی و فرهنگی استان بر انتخاب نوع البسه و لوازم مختلف آموزشی دانش آموزان در استان گفت: نوع البسه و لوازم مختلف آموزشی دانش آموزان باید بر مبنای ارزش های دینی و اسلامی انتخاب شود .
وی همچنین بر لزوم جلوگیری از ایجاد روزمرگی در فعالیت های مختلف آموزشی و فرهنگی و ایجاد خلاقیت ها و نوآوری های جدید تاكید نمود .
جلال زاده ادامه داد: آموزش و پرورش یك نهاد فرا دستگاهی است و باید همه دستگاههای ذی ربط در امور فرهنگی این دستگاه را برای نیل به اهداف تعیین شده همیاری كنند .
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ایجاد كانون پرسمان دانش آموزی در مقطع دبیرستان در موضوعات مختلف افزود: توجه به جوانان و گفتگو با آنان در موضوعات مختلف سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی با ایجاد كانون پرسمان در مدارس استان محقق می شود .
جلال زاده همچنین بر لزوم ایجاد سیر مطالعاتی در كتب مختلف ارزشی خصوصا كتب استاد شهید مرتضی مطهری و استعداد یابی نخبگان فرهنگی تاكید نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار