کوآدرو، خودروی الکتریکی جمع وجور برای استفاده در شهرها

خبرگزاری پانا :دانشجویان دانشگاه آزاد واحد قزوین خودروی برقی «کوآدرو» را در حاشیه دهمین دور مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به معرض نمایش گذاشتند و موفق شدند با امضای قراردادی با معاونت علمی و فناوری ریاست جهموری، محصول خود را به مرحله تجاری سازی برسانند.

کد مطلب: ۳۳۳۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، 13 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در رشته های مگاترونیک، مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موفق به ساخت خودروی برقی کوآدرو شده اند.
به گفته سید معین شیرخورشیدی، یکی از طراحان کوآدرو، این خودروی الکتریکی 2 نفره، شامل 2 بسته حرکتی است که بسته به نیاز کاربر، برد مسافتی 100 و 200 کیلومتر را دارد.
شیرخورشیدی گفت: «سرعت ماکزیمم این خودرو 90 کیلومتر در ساعت است و می تواند با شیب رویه 30 درصد پیمایش کند که این شیب متناسب با شهرهای بزرگ است و در واقع، این خودرو برای استفاده شهری طراحی شده است».
وی افزود: «ابعاد کوآدرو یک سوم خودروهای معمولی است و به همین دلیل رفت و آمد و پارک در مناطق شهری را بسیار تسهیل خواهد کرد. علاوه بر این، به دلیل استفاده از نیروی برق، هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی کند و کاملا دوستدار محیط زیست است».
به گفته شیرخورشیدی، تمامی قطعات این خودرو به غیر از باتری و اکتروموتور، همه ساخت داخل است و در خود دانشگاه آزاد قزوین ساخته شده اند.
شیرخورشیدی در گفت وگو با خبرنگار آنا گفت: «باتری این خودرو حدود 3 ساعت طول می کشد تا شارژ شود اما یک عملکرد دیگری با عنوان فست شارژ دارد که در عرض 45 دقیقه باتری شارژ می شود. عمر باتری این خودرو نیز 5 سال است».
در روز افتتاحیه مسابقات ربوکاپ امسال که سه شنبه گذشته برگزار شد، دکتر مرتضی موسی خانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اعلام کرد که قراردادی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تجاری سازی این خودرو امضا کرده اند.
منبع: آنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار