بیماری‌های تیروئید شایع‌ترین علت بیرون زدگی چشم است

یک چشم پزشک، بیماری‌های تیروئید را شایع‌ترین علت بیرون زدگی چشم دانست و گفت: بیرون زدگی ناگهانی چشم باید به صورت اورژانسی مورد درمان قرار بگیرد زیرا در صورت تاخیر و گسترش بیماری خطر نابینایی، عوارض مغزی و حتی مرگ را برای فرد مبتلا در پی دارد.

کد مطلب: ۳۳۳۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

دکتر ابوالفضل کسایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه اگزوفتالمی یک بیماری است که در آن کره چشم نسبت به حالت طبیعی خود مقداری جلوتر می‌آید، گفت: شایع‌ترین علت بروز این بیماری در افراد بزرگسال بیماری‌های تیروئید و در کودکان تروما‌های نامحسوس و خونریزی‌های داخل اوربیت است.
وی با تاکید براینکه افراد باید به محض نامتقارن شدن بین چشم‌ها و بیرون زدگی ناگهانی چشم در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند، عنوان کرد: بیرون زدگی ناگهانی چشم باید به صورت اورژانسی مورد درمان قرار بگیرد زیرا در صورت تاخیر و گسترش بیماری خطر نابینایی، عوارض مغزی و حتی مرگ را برای فرد مبتلا در پی دارد.
رئیس بخش پلاستیک و ترمیمی بیمارستان فارابی در ادامه افزود: بیرون زدگی چشم علل مختلف ناگهانی و تدریجی دارد برای مثال بیماری‌های عروقی، التهابی که عفونی نباشد، تروما اوربیت، خونریزی داخل اوربیت، عفونت داخل چشم و ... می‌تواند منجر به این بیماری شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به روش‌های درمان بیماری بیرون زدگی چشم، گفت: اگر فرد در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند به کمک درمان‌های دارویی، بیماری بهبود می‌یابد اما در صورت تاخیر در مراجعه و پیشرفت بیماری نیاز به اعمال جراحی دارد.
منبع: آنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار