اجرای 304 هزار طرح خوداشتغالی و خودکفایی 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

خبرگزاری پانا: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به خودکفایی یکصد هزار خانوار تحت حمایت این نهاد گفت: این مددجویان طی پنج سال گذشته با میانگین 2.5 سال بهره مندی از آموزش، تسهیلات، نظارت وهدایت‌های این نهاد خودکفا شده اند.

کد مطلب: ۳۲۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد امید اظهار کرد: 68 درصد سرپرست خانوارهای خودکفا شده را مردان و 32 درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی افزود: اجرای 304 هزار طرح خوداشتغالی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد با اعتباری بیش از 1700میلیارد تومان از منابع بانکی و منابع در اختیار این نهاد محقق شد.

وی با اشاره به معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاه برتر در زمینه ایجاد و توسعه طرحهای خوداشتغالی و تقدیر معاون اول رئیس جمهور از این نهاد، گفت: این انتخاب به لحاظ تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده و میزان اعتباری است که امداد توانست از بانک‌ها و سایر منابع جذب کند.

امید در ادامه خاطر نشان کرد: 42 درصد از این خانوارها در بخش خدمات، 36 درصد در بخش دامپروری، 9 درصد در بخش صنایع دستی، چهار درصد کشاورزی، هشت درصد در بخش صنفی و صنعتی و بقیه در سایر بخش ها به خودکفایی رسیده اند.

وی به اجرای طرح اشتغال روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر اشاره کرد و افزود: به استناد بند 2 مصوبات پنجاه و سومین جلسه شورای عالی اشتغال مورخ چهاردهم اسفند ماه 1390، طرح ساماندهی و توسعه اشتغالهای خرد و خانگی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر با مسئولیت کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شد.

وی کنترل معضل مهاجرتهای بی رویه از روستا به شهر و همچنین تلاش برای هدایت سرمایه در جهت مهاجرت معکوس، ایجاد فرصتهای شغلی جدید و متنوع سازی فعالیتهای اقتصادی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به منظور کسب درآمد و کاهش فقر، پرورش و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های جوانان گروههای هدف، توانمندسازی روستاییان از طریق توسعه طرح های اشتغال‌زا و پایدار را به عنوان برخی از اهداف طرح عنوان کرد.

امید همچنین کمک به توسعه اقتصادی کشور از طریق توسعه اشتغال به لحاظ کمی و کیفی، کمک به کاهش نرخ بیکاری به خصوص در روستاها و شهرهای کوچک و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ناشی از معضل بیکاری را از جمله اهداف اجرای طرح اشتغال روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر را از دیگر اهداف این طرح دانست.

امید در ارتباط با گروههای هدف این طرح یادآورشد: متقاضیان بیکار ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر اعم از مددجویان تحت حمایت و سایر افراد بیکاری که توانایی اجرای طرح های اشتغال را دارند،از جمله گروه‌های هدف هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خاتمه گفت: کمک به افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه، کمک به تحول و توسعه اقتصادی کشور، کاهش بار مالی خدمات حمایتی ارائه شده از سوی نهاد و کاهش نرخ بیکاری در بین اقشار نیازمند از جمله آثار اقتصادی و ایجاد اعتبار و فرصتی برابر در صحنه های اجتماعی، کمک به پیشگیری از بروز ناهنجاریهای اجتماعی، پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه، افزایش روحیه تعاون و مشارکت در بین گروههای هدف با توسعه خوشه ها و زنجیره های تولید و کمک در امنیت ملی کشور از جمله آثار اجتماعی این اقدام میان افراد خودکفا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار