در نی رییز صورت گرفت؛

خارج کردن سنگ کلیه شاخ گوزنی از کلیه یک خانم 22 ساله

خبرگزاری پانا: داخلی بیمارستان شهدا نی ریز از خارج کردن سنگ کلیه شاخ گوزنی از کلیه یک خانم 22 ساله خبر داد.

کد مطلب: ۳۲۳۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر داخلی بیمارستان شهدا نی ریز بیان کرد: چندی پیش یک خانم 22 ساله‌ی متأهل به درمانگاه مراجعه و نزد پزشک متخصص داخلی شکایت از درد پهلوی راست ‌کرد وی پس از معاینه به متخصص کلیه و مجاری ادراری فرستاده ‌شد.
دکتر محمدرضا انصافداران متخصص کلیه و مجاری ادراری در خصوص این عمل اظهار داشت: پس از شرح حال در معاینات بالینی وجود سنگ کلیه در بیمار تقویت شد و پس از عکس‌برداری توسط سی تی اسکن وجود سنگ بزرگ شاخ گوزنی درکلیه‌ی راست بیمار تأیید شد.
این بیمار جوان در اتاق عمل توسط متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و اکیپ همکار او مورد عمل قرار ‌گرفت و سنگ به صورت کامل از کلیه‌ی سمت راست وی بیرون آورده ‌شد. این سنگ 7×5 سانتی‌متری تمام کلیه‌ی بیمار را پرکرده بود و جنسش ازآمونیم فسفات و کلسیم اگزالات بود.
بیمار پس از این عمل 2.5 ساعته در بخش زنان بستری و پس از دو روز با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص گردید.
انصافداران در توصیه‌ای به همشهریان تصریح کرد: در صورت تشخیص سنگ در کلیه‌ها لازم است هرچه سریع‌تر جهت درمان چه به صورت غیرجراحی و چه در صورت نیاز به جراحی برای سنگ‌های کلیه اقدام شود تا به اندازه‌های بزرگ « شاخ گوزنی» تبدیل نشوند، چرا که جراحی های پیچیده و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.
ضمناً ‌بیمارانی که مبتلا به سنگ‌سازی‌های مکرر در دستگاه‌های ادراری می باشند باید تحت درمان‌های دارویی، توصیه‌ها و رژیم غذایی زیر نظر پزشک متخصص قرار گیرند تا هم از بزرگ شدن سنگ و هم تشکیل دوباره‌ی آن پیشگیری شود.
دکتر انصافداران در ادامه افزود: در صورت رعایت نکردن دستورات پزشکان ریسک تشکیل مجدد این سنگ‌ها 50 درصد درطول سال می باشد.
خبرنگار:حسین طبیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار