گزارش پانا از نشست خبری مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانه ای/

مسئولیت اعطاء مجوز به بازی های رایانه ای در اختیار بنیاد بازیهای رایانه ای است

خبرگزاری پانا: مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای با انتقاد از ارائه مجوز از سوی نهادهای دیگر برای ساخت بازی های رایانه ای، گفت: تنها بنیاد بازی های رایانه ای می تواند پروانه ساخت بازی های رایانه ای را صادر کند.

کد مطلب: ۳۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، صبح امروز نشست خبری مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای و رونمایی بازی شتاب در شهر در موسسه بنیاد بازی های رایانه ای برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حسین احمدی مدیر تولید این بازی رایانه ای درباره این اثر گفت: تولید این بازی رایانه ای از سال 1387 آغاز شد و ما به دنبال بومی كردن این بازی از طریق استفاده از فناوری بومی بودیم و این مهم با استفاده از نرم افزارهای ایرانی محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی شتاب در شهر تكمیل شد و پس از چهار سال این بازی به مرحله عرضه رسید.

مدیر تولید بازی «شتاب در شهر» در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که این بازی رایانه ای كپی برداری از بازی های خارجی نیست، اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده این اثر به صورت خلاقانه متناسب با ذوق و سلیقه بازی كننده های ایرانی ساخته شود.

احمدی ایادآور شد: حضور در نمایشگاه های مختلف به ما نشان داد كه كودكان و نوجوانان علاقه بسیاری به بازی های رایانه ای با موضوع مسابقه اتومبیلرانی دارند و تلاش ما بر این بود كه بازی «شتاب در شهر» به نیازهای كودكان و نوجوانان پاسخ دهد.

در ادامه این نشست، شهرام ملكی نیا مدیر روابط عمومی شركت سرزمین رایانه كه مسوولیت پخش بازی رایانه ای «شتاب در شهر» را برعهده دارد، گفت: حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی گیم در كشور اقدام بسیار خوبی بود و با جلساتی كه با مسوولان این بنیاد برگزار كردیم در نهایت درباره تولید بازی های مختلف در ژانرهای مختلف به جمع بندی های خوبی رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بازی های خارجی بازار رقابت در بازار گیم بسیار دشوار است عین حال تلاش های بسیاری تبلیغات این بازی رایانه ای در سطح شهر انجام شده است.

ملكی نیا به تبلیغات بازی «شتاب در شهر» در سایت های مختلف و ساخت تیزر این بازی با صدای برخی از دوبلرهای سینمای ایران همچون منوچهر والی زاده اشاره کرد و افزود: امیدواریم با پخش این تیزرها، مخاطبان بیشتر با این بازی رایانه ای آشنا شوند.

ملکی ادامه داد: همچنین از توزیع 150 هزار نسخه از این بازی در مناطقی كه بیشتر محل مراجعه گیمرها است خبر داد و اظهار امیدواری كرد كه سالانه 3 تا 5 بازی رایانه ای از سوی این شركت توزیع شود.

در ادامه این نشست بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز درباره توزیع بازی «شتاب در شهر» گفت: این بازی رایانه ای یكی از پروژه های قدیمی این بنیاد است كه پس از چهار سال تلاش و كوشش ساخته و وارد بازار شده است.

این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای یادآور شد: این پروژه از سوی بازی سازان شهرستانی انجام شده و شركت آروین تك، ساخت این بازی رایانه ای را با بازی اولیه رانندگی در دلیجان آغاز كرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاكید كرد: با ورود شركت سرزمین رایانه پیشرو كه شركتی اهوازی بوده و در زمینه توزیع و پخش بازی های رایانه ای فعال است، این بازی رایانه ای وارد فضای جدید شد.

مینایی ادامه داد: در بازی شتاب در شهر عناصر فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و خوشبختانه توانستیم با فعالیت های جدی و با استفاده از مولفه های بومی، با حذف آسیب های اخلاقی مرسوم در بازی های خارجی، یك بازی سالم ایرانی را ساخته و امروز وارد بازار كنیم.

وی در پایان سخنان خود، از گیم نت ها دعوت كرد كه از این بازی رایانه ای شتاب در شهر استفاده كنند و از گیمر ها نیز درخواست كرد كه نقدهای خود را درباره ای بازی رایانه ای به بنیاد ملی بازی های رایانه ای ارایه كنند.

مدیر عامل بنیاد رودکی در ادامه سخنان خود با اشاره به کاهش بودجه موسسه بنیاد بازی های رایانه ای گفت: بودجه موسسه نزدیک به 90 درصد کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل نتوانستیم اهداف و برنامه ریزی های خود را به خوبی در صنعت گیم پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: نبود بودجه کافی باعث شد که بیشتر در نمایشگاه های داخلی حضور پیدا کنیم و به همین دلیل نتوانستیم در جشنواره های بین المللی چون امارات، کره و فرانسه شرکت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اعطاء مجوز به بازی های رایانه ای از سوی نهادهای دیگر گفت: با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت های بسیاری کردیم و ایشان اعلام کردند به جز بنیاد بازی های رایانه ای هیچ نهادی نمی تواند مجوز بازی های رایانه ای را به بازی خاصی اعطاء کند.

این مدیر فرهنگی کشور تصریح کرد: دو سال پیش نمی توانستیم و توان اعطاء مجوز به بازی های رایانه ای را نداشتیم اما از خرداد سال 90 توانستیم که این کارها را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار