استاندار فارس:

روی آوردن کشاورزی فارس به سمت گشت گلخانه ای نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری پانا: استاندار فارس گفت: استان فارس در بخش کشت گلخانه ای ظرفیت و گنجایش مناسبی دارد که توسعه و گسترش این بخش اولویت برتر جهاد کشاورزی این استان است.

کد مطلب: ۳۲۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید محمد احمدی شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و تجهیزات گلخانه ای و نهال و صنایع غذایی و بسته بندی در جمع خبرنگاران بیان کرد: شرایط طبیعت و خشکسالی حاکم بر استان فارس ما را وادار به حرکت به سمت کشت گلخانه ای می کند زیرا توسعه این بخش صرفه جویی قابل توجهی در فضا، انرژی و آب و ایجاد ظرفیت اشتغال دارد که مناسب شرایط فعلی استان فارس است.

وی افزود: روی آوردن به کشت گلخانه ای نیاز اصلی استان فارس است و بنای دولت ترویج و نهادینه کردن کشت گلخانه ای است.

استاندار فارس اظهارداشت: هم اکنون جهاد کشاورزی استان فارس، معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری و کارگروه های مختلف و مربوط در این استان در زمینه کشت گلخانه ای در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: روی آوردن کشاورزی استان فارس به سمت گشت گلخانه ای نیازمند فرهنگ سازی و معرفی صحیح و بیشتر این بخش به مردم است و نخستین سایت گلخانه ای استان فارس در 20 هکتار توسط بخش خصوصی و حمایت جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال در شهرستان سروستان راه اندازی شد که با راه اندازی این مرکز برای 200 نفر اشتغال ایجاد شده است.

او ادامه داد: علاوه بر این با توجه به کوچکتر شدن فضاهای مسکونی، گلخانه و گل های زینتی برای انسان بسیار مفید است که مردم ما باید در فضای زندگی صنعتی امروز به این سمت تمایل پیدا کنند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به نمایشگاه صنایع غذایی و بسته بندی نیز عنوان کرد: نمایشگاه صنایع غذایی و بسته بندی فرصت بسیار خوبی برای معرفی و شناسایی توانمندی های استان فارس در این بخش است که با توجه به ظرفیت های استان در این بخش، این نمایشگاه می توانست گسترده تر و قوی تر برگزار شود.

احمدی افزود: فارس توانمندی های بالایی در زمینه کشاورزی، گلخانه، گل های زینتی، فرآورده های دامی، سازه ها و تجهیزات فرآوری دامی و کشاورزی دارد که این پتانسیل ها و ظرفیت ها باید بیش از گذشته به مردم و فعالان این بخش معرفی شود.

وی با بیان اینکه علاقه مندان، جوانان و تحصیلکردگان و فعالان کشاورزی استان در این بخش فعال تر و پویاتر و خلاقانه تر عمل کنند گفت: گسترش و توسعه این ظرفیت استان تاثیر بسزایی در بهره وری و استفاده بهینه از سایر ظرفیت ها و بحث اشتغالزایی در استان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار