فاضل مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی

خبرگزاری پانا : همایش پرسش مهر 93 با موضوع مشکل جدی کمبود آب با حضور مسئولین وزارتی، استانی و شهری در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۳۱۲۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،

فاضل مشاور وزبر آموزش و پرورش در این همایش اظهارداشت: امروز اتفاق ارزشمندی به نام پرسش مهر ما را در کنار هم جمع کرده است، هم به لحاظ موضوع و هم به لحاظ شیوه ، کار خوب و ارزشمندی است که در آموزش و پرورش اتفاق می افتد.

وی افزود: پرسش مهر ریاست جمهوری به نوعی پیوند بین مدارس و مسایل اجتماعی است، پانزدهمین پرسش مهر در سال تحصیلی جاری94-93 در مورد مسأله جدی کمبود آب مطرح شده است، شیوه کار از بُعد تعلیم و تربیت مهم است و در واقع بالاترین مقام اجرایی کشور در مهمترین روز از سال تحصیلی مطالبی را با افراد و مخاطبینی مطرح می نماید که این افراد مسئولیت اجتماعی به خصوصی ندارند، اما تمرین می کنند تا خوب زندگی کنند و در مواجهه با مشکلات ، پاسخگویی را بیاموزند.

فاضل خاطر نشان کرد: باید با این مسأله برای بروز استعدادها و ابراز خلاقیت ها در حوزه های مختلف با رویکرد تربیتی برخورد کنیم ، رییس محترم جمهوری می تواند بر روی جامعه فرهنگیان به عنوان مددکاران اصلی برای حل معضلات اجتماعی حساب باز کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش مهمترین فصل مشترک بین دولت و مردم است، باید فرهنگ سازی کنیم و در حل مسایل پیچیده اجتماعی به دولت و بالاترین مقام اجرایی کشور کمک کنیم، مسأله آب مسأله مهی برای کشور است و رییس جمهور با طرح این سوال می خواهد یک فرگیری ایجاد کند.

فاضل اضافه کرد: در آینده 31 کشور جهان با بحران آب روبرو هستند، تا سال 2025 نزدیک به دو سوم جمعیت جهان با کمبود آب روبرو هستند، نام ایران به عنوان یک کشور درگیر بحران آب در سازمان ملل ثبت شده است و پیش بینی می شود در آینده جنگ بین کشورها در مسایل تصاحب منابع آب باشد.

ایشان در ادامه گفت: 1 درصد جمعیت جهان در ایران هستند و 26 صدم درصد منابع آبی در ایران است، در سال های خشکسالی میانگین ما از این عدد هم کمتر خواهد بود، باید در جامعه و خانواده ، فرهنگ سازی شود، وضعیت بحران کمبود آب مشخص شود تا از اسراف جلوگیری گردد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نقش ما به عنوان معلمین و مدیران بسیار مهم است، در حالت عادی از کشورهای خشک دنیا هستیم و با کارهای مقطعی نمی توانیم به طور کلی این مشکل را بر طرف کنیم، آموزش و پرورش یک دستگاهی است که می تواند در حل معضلات اجتماعی گام های مثبت و مؤثری بردارد.

وی با اشاره به وظیفه نهاد آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مصرفی تلقی می شود در حالی که این گونه نیست، نگاه باید نگاه سرمایه گذاری باشد، هر چقدر در نظام تعلیم و تربیت بیشتر سرمایه گذاری کنیم ، منافع بیشتری به دست خواهیم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار