معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

اجرای برنامه حمایت از ماندگاری پزشكان در مناطق محروم

خبرگزاری پانا: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشكان در مناطق محروم به منظور ارتقای كیفیت خدمات سلامت در مناطق كمتر توسعه یافته كشور در حال اجراست.

کد مطلب: ۳۰۸۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد آقاجانی اعلام كرد: این برنامه به منظور ارتقای كیفیت خدمات سلامت در مناطق كمتر توسعه یافته كشور، با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت‌های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشكان در این مناطق تدوین شده و با اجرای آن از طریق پرداخت‌های تشویقی در مناطق كمتر توسعه یافته، زمینه تمام وقتی پزشكان و در نهایت كاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق كمتر توسعه یافته، حدف پرداخت‌های غیر رسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح‌بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در هفت ماه گذشته است.

آقاجانی افزود: تمامی پزشكان متخصص، فلوشیپ یا فوق تخصص و پزشكان عمومی شاغل در بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی كه به صورت تمام وقت جغرافیایی (اعم از تمام وقت هیات علمی و تمام وقت درمانی)، در مناطق كمتر توسعه یافته كشور مشغول به خدمت می‌باشند، مشمول این طرح می‌شوند.

دبیر ستاد كشوری طرح تحول نظام سلامت اعلام كرد: در هفت ماه اجرای برنامه 43 هزار و 350 پزشك عمومی، متخصص و فوق تخصص در 293 شهر محروم در مشمول برنامه قرار گرفته‌اند كه انتظار می‌رود، این تعداد تا پایان سال به 5000 پزشك متخصص برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار