رحمانی فضلی:

مسؤولان برای تقویت وحدت، انسجام و افزایش اعتماد عمومی تلاش کنند

خبرگزاری پانا: رحمانی فضلی گفت:همه ما به عنوان کسانی که در حوزه حاکمیت دارای نقش اساسی بوده و مباحث امنیت داخلی و سیاست داخلی به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف ما مشخص گردیده است می بایست در اولین گام برای ایجاد و تقویت وحدت و انسجام و افزایش اعتماد عمومی تلاش نماییم .

کد مطلب: ۳۰۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی که در جمع معاونین استانداران سخن می‌گفت خاطر نشان کرد: همه ما به عنوان کسانی که در حوزه حاکمیت دارای نقش اساسی بوده و مباحث امنیت داخلی و سیاست داخلی به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف ما مشخص گردیده است می بایست در اولین گام برای ایجاد و تقویت وحدت و انسجام و افزایش اعتماد عمومی تلاش نماییم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه منطقه و نظام بین الملل در شرایطی قرار دارد که مستلزم رصد دائمی مؤلفه های تأثیرگذار در حوزه های داخلی می باشد و باید تحلیل صحیح و درستی از اوضاع و برنامه ریزی مناسب در کشور صورت پذیرد .

وی تصریح کرد: اگر در رصد عوامل مؤثر در شرایط داخلی و خارجی دارای برداشت درستی از اوضاع منطقه نباشیم یقیناً نخواهیم توانست که به تصمیم گیری و اقدامات مطلوب دست یابیم .

وزیر کشور گفت: همجواری و همسایگی ما به لحاظ ایدئولوژیکی می تواند روابط ما رابا سایر کشورها تحت تأثیر قرار دهدو خواه ناخواه در شرایطی قرار خواهیم گرفت که می بایست نسبت به آن بازخورد مناسبی داشته باشیم .

وی ادامه داد: در صورتیکه که در مدیریت این وضعیت منفعل عمل نماییم به یقین سایرین برای ما تعیین شرایط خواهند کرد و در این میان کشور دچار خسران خواهد شد .

رحمانی فضلی با اشاره به ارائه تحلیل ها و برداشت های غلط و وارونه با ادعای مداخله ایران در منطقه گفت: با توجه به اهمیت دنیای اسلام برای ملت ایران، نمی توانیم نسبت به آنچه که در دنیای اسلام رخ می دهد بی تفاوت عمل کرد .

وی با بیان اینکه همجواری جغرافیایی برخی کشورها تأثیر بسیار زیادی در نفوذ ناامنی در کشور دارد ادامه داد: در مواجهه با واقعیت هایی از این دست، ما برای حفظ منافع و امنیت ملی کشور می بایست تدابیر لازم را در منطقه انجام دهیم و به صورت فعال، متفکرانه و مؤثر، در جهت نوعی کمک و هم فکری با استفاده از ظرفیت های سیاسی در مسائل منطقه ای مشارکت نماییم .

وی با اشاره به برخی دخالت‌های غرب و آمریکا در منطقه و تجهیز و هدایت برخی فرقه‌های انحرافی توسط اسرائیل و دشمنان دیرین نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یقیناً اینها مسائلی برنامه ریزی شده برای تأثیرگذاری بر امور داخلی کشور ایران است و ما ناگزیر هستیم که تمهیدات لازم را داشته باشیم .

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه پرداخت به مؤلفه های سیاسی و امنیتی در جهت ایجاد کمترین آسیب پذیری، افزایش قدرت منطقه ای و صیانت در مقابل تحولات منطقه ای ضروری است، گفت: پایه و مبنای قدرت ملی با توجه به استواری نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عقاید مردم و نقش اساسی آنان در تأمین امنیت ملی است و ارتقاء این قدرت در شرایط مختلف در کشور همواره مورد اهتمام قرار دارد .

وی خطاب به معاونین استانداران تصریح کرد: همه ما به عنوان کسانی که در حوزه حاکمیت دارای نقش اساسی بوده و مباحث امنیت داخلی و سیاست داخلی به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف ما مشخص گردیده است می‌بایست در اولین گام برای ایجاد و تقویت وحدت و انسجام و افزایش اعتماد عمومی تلاش نماییم.

وزیر کشور امید به آینده را به عنوان عنصری که امکان فعالیت و بروز و ظهور مردم را در صحنه های مختلف فراهم می نماید برشمرد و گفت: در اینصورت جامعه به آینده خود امیدوار بوده و می داند که اهداف مسیر سیاسی خیر جامعه را بدنبال خواهد داشت .

رحمانی فضلی افزود: ما به عنوان مسئولین نظام و با اعتقاد راسخ به اینکه جمهوری اسلامی به عنوان خون بهای شهدای انقلاب می بایست به درجه عالی توفیق دست یابد باید تلاش نماییم که به مردم اطمینان بدهیم که جمهوری اسلامی ایران در مسیرآرمان های شهدا حرکت می نماید و اینکه مردم خواهی، مقاومت و استقامت همانگونه که در مردم نهادینه شده است در مسئولین نیز پدیدار است .

وزیر کشور در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد " امید در مسیر توسعه " به عنوان یکی از اهداف مهم کارگزاران اجرائی در دولت تدبیر و امید گفت: باید با بسیج همه اقدامات امید، رونق و توسعه پایدار و پویایی مستمر را در کشور فراهم سازیم.

وی ادامه داد: شکل گیری این عوامل بر پایه اراده، توسعه، توانمندی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های مردم، در صورتیکه بتواند بر اساس یک برنامه عملیاتی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و در عمل به مردم اثبات شود، موجبات تقویت امید جامعه در مسیر توسعه را به همراه خواهد داشت .

وی با اشاره به مبحث رهبری و ولایت فقیه درجامعه عنوان نمود: نباید تنها به موضوعات از منظر سیاسی برخورد کرد بلکه باید در ابعاد اقتصادی، سیاسی و با رویکرد عقلی، بحث ولایت و رهبری را ملکه ذهن و جان قرار داد که همانا آن را طی 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ودر طی حوادث مختلف تجربه نموده ایم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: هر کسی که در گمان خود عنصر رهبری را به عنوان نقش دوم در نظر بگیرد به یقین دچار خطای استراتژیک درتحلیل ها شده است .

وی در ادامه سخنان خود قدرت اقتصادی را در عرصه کنونی رقابت به عنوان میزان سنجش کشورها در عرصه توانمندی‌های اقتصادی برشمرد و گفت: ما به عنوان کشوری که همواره داعیه دار تلاش در جهت بهبود و ارتقاء حکومت جهانی و همچنین رقابت در حوزه اقتصادی هستیم می بایست بتوانیم در برنامه ها و اقدامات خود نشانه های تحرک و توانمندی اقتصادی را ارائه نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار