رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

ابایی از انتشاراسامی مفسدان اقتصادی نداریم/ورود به پرونده پدیده شاندیز

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس ابایی از انتشار اسامی مفسدان اقتصادی ندارد، تأکید کرد: در صورتی که این افراد بر رویه خود اصرار کنند، اسامی‌شان را اعلام می کنیم.

کد مطلب: ۳۰۳۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، محمد علی پورمختار در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: پلیس به جهت اینکه دستگاهی بین قوه‌ای است، بهتر و بدون بقض می‌تواند تحلیل‌هایی راجع به جرایم اقتصادی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره اعلام اسامی مفسدان اقتصادی از سوی مجلس گفت: به نظرم باید اسامی مفسدان اعلام و آن را بیان کرد. اسامی که در گذشته ادعا می‌شد در جیب‌هاست، اسامی بدهکاران بانکی بوده است. پس از آن جلسات متعددی برای وصول مطالبات بانک‌ها برگزار کردیم و بسیاری از آن‌ها آمدند و توافق کردیم و تقریبا این موضوع حل شد، اما اگر ادامه داشته باشد و ما شاهد این باشیم که این افراد نیز اقدام عملی در این خصوص انجام نمی‌دهند حتما اسامی این بدهکاران نیز اعلام خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: مجلس اسامی برخی از مدیران و بدهکاران بانکی را در اختیار دارد و در صورتی که آنان رویه خود را اصلاح نکنند این اسامی را منتشر می شود.در میان این افراد برخی از مدیران نیز در رده‌های مختلف حضور دارند، البته ما قبل از اعلام با آن‌ها صحبت کرده و هشدار می‌دهیم که رویه خود را اصلاح کنند.
پورمختار با بیان اینکه در اعلام اسامی مفسدان اقتصادی ابایی نخواهیم داشت، افزود: گفت: در مجلس فعلا یکسری اسامی را تهیه کرده‌ایم و اگر از اقدام خود دست نکشند آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 درباره اینکه رئیس کل بانک مرکزی خواهان رسیدگی به آن در قوه قضائیه شده است نیز گفت: احتمالا نگاه رئیس کل بر این است که با سپردن کار به دستگاه قضایی نتیجه می‌گیرد، اما اعتقاد ما این است که این موضوع باید در بانک مرکزی بررسی شود.
وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز گفت: حدود یک سال است که به موضوع پرونده پدیده شاندیز وارد شده و آن را از نزدیک بررسی می‌کنیم، حتی رفتیم و بازدید هم کردیم. آنچه که در رابطه با پدیده مطرح است دو موضوع فروش سهام و نحوه تطبیق اوراق سهام با دارایی‌ها و اموال این شرکت است. از طرف دیگر اصل فروش سهام به این شکل دارای ایرادات قانونی بود و شرکت کارکرد سهامی عام پیدا کرده بود که این موضوع نیز ایراد دارد.
رئیس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: نکته دوم نیز به بحث مجوزها و تغییرکاربری‌ها بر می‌گردد که در این خصوص نیز با حضور دستگاه‌ها جلساتی برگزار شده و در حال بررسی است. البته مدیرعامل پدیده از کشور خارج شده باشد و چنین چیزی به گوش من نرسیده است.
وی درباره رقم سرمایه این شرکت که گفته می‌شود 94 هزار میلیاردی است نیز گفت: این رقم درست نیست، اما نیاز است که کارشناسان آن را ارزیابی کنند و ما خودمان نیز درخواست کارشناس کردیم که میزان نهایی این رقم‌ها و ارقام در حال بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار