سرمایه‌گذاری 1100 میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرح‌های جدید آب

خبرگزاری پانا : مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از سرمایه‌گذاری 1100 میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرح ‌های جدید صنعت آب و فاضلاب خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۲۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نیرو، حمید رضا جانباز ، گفت: در بخش فاضلاب افزون‌ بر سه‌ هزار و 200 میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های جدید منعقد شده است و پیش‌بینی می‌شود قراردادهای دیگری هم که ارزش ریالی آنها حدود هزار و 100 میلیارد تومان برآورد شده است، با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک به امضا برسد.

وی با بیان آنکه صنعت آب و فاضلاب با محدودیت و کمبود منابع مالی مواجه است، اظهار داشت: هم ‌اکنون اعتبار متمرکزی به‌ منظور تعمیر، نگهداری و توسعه در بخش آب و فاضلاب نداریم.
وی اصلاح انشعاب‌های فرسوده آب و فاضلاب را در کشور بسیار ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: در جهان سه تا پنج درصد سرمایه‌گذاری‌های صنعت آب و فاضلاب را به اصلاح شبکه اختصاص می‌دهند یا در تعرفه‌های آب‌بها مبلغی بابت این موضوع در نظر گرفته می‌شود اما متاسفانه تاکنون در کشور اقدام‌هایی در این زمینه در دستورکار قرار نگرفته و این درحالی است که اکنون فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب یکی از چالش‌های اصلی این صنعت است و به‌ عنوان مثال، در زمان حاضر فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان یکی از چالش‌های موجود در این بخش به شمار می‌آید.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سپس بر لزوم راه‌اندازی دومین سامانه آب‌رسانی اصفهان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید و تصریح کرد: در زمان حاضر، تامین آب جمعیتی افزون‌بر چهار میلیون نفر در اصفهان ازطریق یک سامانه صورت می‌گیرد که از خطر‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است و احتمال وقوع هرگونه اختلال و حادثه غیر مترقبه‌ای در امر آب‌رسانی در این سامانه وجود دارد؛ بنابر این راه‌اندازی دومین سامانه آب‌رسانی اصفهان بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا آب‌رسانی پایدار بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای صورت گیرد.
جانباز همچنین هوشمندسازی شبکه‌های آب‌رسانی را در کشور ضروری دانست و اظهار داشت: هوشمندسازی شبکه‌های آب‌رسانی در واقع تقاضا و مصرف آب را مدیریت می‌کند و همین امر حجم مصرف را منطقی تنظیم می‌کند به‌گونه‌ای که تامین و مصرف آب با یکدیگر تطابق خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار