مدیر حوزه های علمیه كاشان :

مفاهیم انتظار و عاشورا دو فرهنگ ارزشمند مكتب شیعه است

خبرگزاری پانا : مدیر حوزه های علمیه كاشان گفت: مفاهیم انتظار و عاشورا دو فرهنگ و امتیاز ارزشمند مكتب شیعه برای حركت به ساحل سعادت و رستگاری است كه باید آن را بشناسیم و طبق آن عمل كنیم.

کد مطلب: ۳۰۲۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛حجت الاسلام منصورفرجی " در كارگاه توانمند سازی مربیان و معاونان پرورش مدارس كاشان افزود: فرهنگ شیعه، از چنان غنایی برخوردار است كه در طول تاریخ، دشمنان آن نتوانسته اند در مقابل تعالیم والا و آگاهی بخش آن فرهنگ سازی كنند.
وی اظهار داشت:ما آسیب ها را تشخیص داده ایم اما برای رفع آن اقدامی نكرده ایم و تكرار راهكارهای گذشته نیز كار اشتباهی است.
به گفته وی، مربیان و معاونان پرورشی باید یك روانشناس باشند و مخاطب خود را به خوبی بشناسند چراكه غنای تعالیم اسلام و فرهنگ شیعه است كه جهان را به تعظیم واردار كرده است .
وی تاكید كرد:مدرنیته، سوءاستفاده از لذتهای واقعی و مشروع انسان است چراكه فیلم، تفریح، تنوع و آزادی را به گونه ای تعریف می كند كه آسیب برای فرهنگ جامعه است.
وی تصریح كرد: اگر ما فرهنگ خود را به عنوان الگو منتقل می كردیم، آسیب نمی دیدیم،ما از اینترنت و فضای سایبری نمی ترسیم، اما سوال اساسی این است كه بدانیم در مقابل آثار آن، چه فرهنگی اثرگذار است؟
وی گفت: خانواده محور، كارهای فرهنگی است و اگر فرهنگ سالم در وجود فرزندان نهادینه شود، هركجا كه باشند، آسیب نمی بیند.
وی اظهار داشت: قرآن ، كتاب هدایت و سعادت جامعه بشری است، و كوتاهی و قصور ماست كه یك فرهنگ متعالی و غنی داریم ولی مفاهیم آن را نمی شناسیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار