فرماندار ساوجبلاغ خبرداد:

اختصاص یک میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد

خبرگزاری پانا :فرماندار ساوجبلاغ در دیدار با مدیر عامل آب منطقه ای استان البرز؛ از شهر جدید هشتگرد و کمبود آب در سال جاری با وجود افزایش جمعیت تا اسفند امسال خبر داد و گفت: باید برای تخصیص سهم آب از سد طالقان برای این شهر توجه شود.

کد مطلب: ۳۰۱۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، ابوالقاسم پالیزگیرفرماندار ساوجبلاغ در نشست 3 ساعته با مدیر عامل آب منطقه ای استان البرز ؛ از جدیت فرمانداری برای مسدود کردن چاههای غیر مجاز در این شهرستان خبر داد .
پالیزگیر موضوع آب و اهمیت آن را برای فصل زراعی جاری و آشامیدن مردم با وضعیت فعلی بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ما در شهرستان با 8 هزار حلقه چاه غیر مجاز و برداشت غیر اصولی شاهد یک بحران جدی هستیم و دغدغه اصلی ما تامین آب شرب مردم است .
وی گفت: در تابستان امسال اقدامات خوبی با کسانی که بی رویه چندین سال به آبخوان های زیر زمینی حمله شده و به استحصال آب و فروش آن می پرداختند برخورد جدی شد ولی این نظارت و جدیت باید همچنان ادامه یابد .
فرماندار ساوجبلاغ از اقدام امور آب در مسدود و جریمه کردن جاههای غیر مجاز معادن شن و ماسه که آب زیادی را استحصال می کردند و حقوق دولت را نیز پرداخت نمی کردند گفت : معادن باید تمام تعهدات خود عمل نمایند .
ویخطاب به مسئولین امور آب شهرستان گفت:نباید متخلفین را رها کنیم آنها باز به سراغ برداشت آب غیر مجاز خواهند رفت و باید نظارت جدی بر چاههای معادن انجام و با نصب کنتور حقو حقوق دولت را دریافت و غیر مجاز ها نیز کاملا مسدود شود.
فرماندار ساوجبلاغ از شهر جدید هشتگرد و کمبود آب در سال جاری با وجود افزایش جمعیت تا اسفند امسال خبر داد و گفت: باید برای تخصیص سهم آب از سد طالقان برای این شهر توجه شود.
وی خواستار مطالعه آبریز رودخانه فشند در بالا دست شهر جدید برای آب کشاورزی و ذخیره آب برای روستا شد .
تخصیص آب برای شهر صنعتی و گلخانه های شهر جدید هشتگرد را از دیگر در خواست های فرماندار ساوجبلاغ بیان کرد .
مدیر عامل آب منطقه ای البرز از توجه و تلاش فرماندار ساوجبلاغ در همکاری با اداره کل آب البرز قدردانی کرد و گفت: بحق ما در مواردی که در جلسات از مسائل آب و مقابله با سوء استفاده کنندگان گزارش هایی را ارائه نمودید ما را در اجرای ماموریت هایمان بسیار دلگرم تر از گذشته می کنید .
بهزاد پارسا افزود: شهرستان ساوجبلاغ یکی از قطب های مهم کشاورزی استان البرز است و ما برای منابع آبی منطقه نهایت تلاش و جدیت را خواهیم کرد .
وی افزود: با تخریب کنندگان و کسانی که حریم و بستر رودخانه ها را مورد سوء استفاده قرار می دهند برخورد می کنیم .
مدیر عامل آب البرز در این جلسه قول مساعدداد که نهایت تلاش خود را برای اختصاص یک میلیون متر مکعب آب از سد طالقان برای شهر جدید هشتگرد تامین و اختصاص دهد .
وی گفت: شهرستان زیر ساخت ها برای انتقال انجام دهد ما از 47 میلیون آب که در کرج داریم یک میلیون آن را برای ساوجبلاغ اختصاص می دهیم .
تشکیل کمیته تصرفات ؛ دعوت از سرمایه گزاران برای احداث فضا گردشگری درحاشیه رود خانه ها ، خارج کردن دشت ممنوعه ساوجبلاغ از دیگر موارد این نشست بود .
در ادامه از اجرای سد انحرافی ،کانال انتقال و حوضچه های تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد نیز بازدید شد که گزارش کامل این طرح بزرگ در خبر بعدی اعلام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار