رئیس بهزیستی شاهرود در نشست مطبوعاتی خبر داد؛

اختصاص 1.5 میلیارد ریال برای اجرای مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج

خبرگزاری پانا: رئیس اداره بهزیستی شاهرود از اجرای طرح پایلوت مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج برای 500 زوج با اعتبار 1.5 میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۱۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، حسن غربا در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، عملکرد اداره بهزیستی شاهرود در نه ماهه سال جاری تشریح نمود.

وی با اشاره به عملکرد این شهرستان در حوزه مسکن گفت: در سال جاری یک میلیارد و 43 میلیون ریال کمک هزینه مسکن به مددجویان پرداخت شده و تعداد 80 واحد مسکونی به مددجویان تحویل شده است.

وی از صدور مجوز 2 مهدکودک شهری، 2 کمپ ترک اعتیاد، یک مرکز سلامت روان محلی، یک دفتر مشاوه، و یک خانه کودکان 7 تا 12 سال از ابتدای سال جاری خبر داد.

حسن غربا اجرای طرح تنبلی چشم از ابتدای آبان تا پایان آذر ماه، اجرای طرح سنجش شنوایی نوزادان توسط مؤسسات قائم و پیشگامان سلامت شرق، برگزاری دوره های آموزشی در خصوص ژنتیک و بینایی سنجی توسط مؤسسه آتیه سبز، پرداخت 300 میلیون ریال هزینه های بستری و درمان معتادین بی بضاعت، ارائه تست رایگان HIV با هماهنگی های صورت گرفته با مرکز بهداشت و .. را از برنامه های حوزه پیشگیری در این مدت دانست.

رییس بهزیستی شاهرود در ادامه افزود: در حوزه توانبخشی و در قالب مستمری، حق پرستاری، کمک هزینه ایاب و ذهاب، خرید وسایل توانبخشی، کمک هزینه درمان، کاشت حلزون و .. مبلغ 2 میلیارد و 995 میلیون ریال در طی این مدت به مددجویان پرداخت شده است.

حسن غربا ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان را دغدغه اصلی سازمان دانسته و گفت: 32 نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود، پرداخت 390 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج و پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی به 26 مددجو با اعتبار 530 میلیون ریالی را از دیگر برنامه های این شهرستان برشمرد.

در پایان؛ حسن غربا خواستار مشارکت بیشتر مردم، مسئولین و خیرین شده و ادامه داد: از ابتدای سال جاری مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط خیرین بصورت نقدی و غیرنقدی به مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی شاهرود اهدا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار