کارشناس ژنتیک بهزیستی شاهرود خبر داد؛

3 ماه مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج به صورت رایگان در شاهرود

خبرگزاری پانا: کارشناسان ژنتیک دفتر پیشگیری از آسیب های سازمان بهزیستی کشور با حضور در شهرستان شاهرود از طرح پایلوت مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج بازدید کردند.

کد مطلب: ۳۰۰۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ حسن غربا رئیس بهزیستی شهرستان شاهرود، از اجرای این طرح در شهرستانهای شاهرود، میبد، بوشهر و آبادان خبر داده و انتخاب شهرستان شاهرود بعنوان پایلوت طرح کشوری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را وجود یک مرکز مشاوره ژنتیک دولتی و دو مرکز مشاوره ژنتیک غیردولتی و پتانسیل های بالای این شهرستان دانست.

در ادامه؛ پیمان جمالی گفت: مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج از ابتدای دیماه آغاز و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت که تمام ازدواج ها در این مدت توسط کارشناسان بهزیستی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

کارشناس ژنتیک بهزیستی شاهرود و از مسئولین برگزاری طرح افزود: بر اساس این طرح به کسانی که نیاز به انجام مشاوره ژنتیک داشته باشند خدمات مشاوره ارائه خواهد شد.

وی همچنین از رایگان بودن هزینه های این طرح بمدت 3 ماه خبر داد.

گفتنی است؛ کارشناسان ژنتیک بهزیستی کشور ضمن بازدید از مراکز مجری این طرح ابراز امیدواری کردند که با اجرایی شدن این برنامه در سراسر کشور دیگر شاهد تولد نوزاد معلول نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار