یک چامعه شناس در گفتگو با پانا:

ماهواره و فضای مجازی عامل گسست خانواده ها و افزایش طلاق

خبرگزاری پانا: یک جامعه شناس با اشاره به دلایل افزایش طلاق در جامعه، گفت: عدم هماهنگی میان فرهنگ های غربی و جوامع سنتی کشورمان و تاثیر ماهواره و فضای مجازی بر افزایش طلاق موثر است.

کد مطلب: ۲۹۸۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

امان الله قرائی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی با بیان اینکه تاثیر فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای اشاره کرد و گفت: تاثیر والگو برداری از فضاهای مجازی بر افراد باعث مخل شدن افکارشان تاثیر عمیقی خواهد شد.

وی با اشاره به عدم مناسب بودن فرهنگ برنامه ها و شبکه های غربی افزود: شبکه های ماهواره ای غربی و یا ترکیه ای که با فرهنگ ما متفاوت است و خود عاملی لازم در بستر سازی یادگیری فرهنگ غلط خواهد بود.

قرائی مقدم با بیان اینکه ارتباط افراد در فضای مجازی از طریق پیامکها، بخصوص ماهواره ها از شنیدن به داخل و خارج و الگو برداری از این باعث می شود که آمار طلاق بالا رود.

وی همچنین با اشاره به اینکه درتحقیقی در یکی ازشهرهای تهران از860 نفر حدود 33 درصد رابطه نامشروع دارند وعلل این از بین رفتن حجاب و حیا و عدم تعهد در خانواده ها است و این عوامل را به تمدن و تجددگرائی خود می دانند.

قرائی مقدم در ادامه به ارتباط نامناسب قبل از ازدواج دختران و پسران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ارتباط با جنس مخالف در فضاهای مجازی باعث بروز مشکلاتی در خانواده ها و زوجین خواهد شد و باعث گسستگی در روابط در خانواده ها و ضعیف شدن پیوند خانواده ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار