خانه تاریخی داروغه توسط شهرداری منطقه ثامن در حال مرمت است

خبرگزاری پانا: شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: خانه «داروغه» از سال 91 توسط شهرداری منطقه تملک و مرمت آن در جهت حفاظت و صیانت از این اثر تاریخی آغاز شده است.

کد مطلب: ۲۹۶۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی منطقه ثامن شهرداری مشهد، حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن مشهد در خصوص بناهایی که در طرح بافت فرسوده به عنوان میراث فرهنگی شناخته شده‌اند، خاطرنشان کرد: دو بنا بر اساس طرح تفصیلی در معابر این بافت قرار گرفتند و مابقی در فضاهای تجاری، اقامتی و مسکونی قرار دارند.
ضمیری ادامه داد: رویکرد ما این است که تا حد امکان این فضاها حفظ شود و در این راستا طرح‌هایی از جمله جابه‌جایی این آثار را ارائه داده‌ایم اما خواسته ما از میراث فرهنگی این است که آن‌ها نیز در راستای وظایف قانونی در جهت تملک و احیای کل ابنیه میراثی اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه خانه تاریخی «داروغه» یکی از مهمترین اماکن تاریخی موجود در منطقه ثامن مشهد است، بیان کرد: این مکان تاریخی در راسته حوض مسگران و راسته بهادرخان شهید سالاری مقدم، کوچه یوسف خان قرار دارد.
ضمیری با بیان اینکه خانه «داروغه» در زمان ساخت منزلی شخصی بوده که مراسم پذیرایی رسمی در آن انجام می شده است، اظهار کرد: بر اساس شواهد موجود، این بنای تاریخی کاربرد مسکونی و اقامتی داشته است.

شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه این خانه تاریخی در سال 91 با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط شهرداری منطقه تملک شده است، تاکید کرد: شهرداری منطقه ثامن در راستای حفاظت و صیانت از خانه های تاریخی موجود در بافت، پس از تملک خانه داروغه، مرمت آن را زیر نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی با هزینه شهرداری بالغ بر 8 میلیارد ریال بر عهده گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار