رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

وقف باقیات و صالحات است

خبرگزاری پانا:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی به همراه معاونین این اداره کل به مناسبت هفته وقف با رئیس کل دادگستری استان و دادستان ارومیه دیدار کردند.

کد مطلب: ۲۹۵۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این دیدار توکل حیدری با تبریک هفته وقف به تلاشگران این عرصه گفت: بحث وقف یک سنت حسنه می باشد که از زمان پیامبر بوده و اکنون نیز باید طوری برنامه ریزی شود که این عمل تبلیغ گردد و گسترده تر شود.


رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: وقف باقیات و صالحات است و باید این فرهنگ را نشر بدهیم و اطلاع رسانی بکنیم که وقف شامل چه مواردی می شود.


رئیس شورای قضائی آذربایجان غربی با بیان اینکه تلاش دادگستری استفاده ازتمام ظرفیت های وقف است گفت: اگر بتوانید روحیه وقف کردن را در میان مردم احیاء کنید بهتر از احیاء موقوفات است و دادگستری می تواند با اداره اوقاف در بحث شناسایی موقوفات عام و خاص و توجیه وراث نسبت به نوع وقف همکاری نماید.


حیدری در ادامه بیان داشت: باید برای موقافات پرونده تشکیل بدهید که هیچکسی نتواند به موقوفات دست درازی نماید.


رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، در این دیدار برای رسیدگی مطلوب و به موقع پرونده های حقوقی این اداره کل که در راستای حفظ بیت المال و امورات عام المنفعه عمل می کند قول مساعد داد و گفت : نحوه دفاع از موضوعات حقوقی توسط کارشناسان حقوقی اداره اوقاف باید محکم باشد و مدارک محکمه پسند و البته ما در نظر داریم در صورت وجود پرونده های مهم شعبه ویژه ای برای پرونده های اوقاف تشکیل بدهیم که متاسفانه به دلیل ورودی های زیاد و کمبود نیروی انسانی متاسفانه این امر میسر نشده است.


در ادامه این دیدار دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز با تبریک هفته وقف اظهار داشت: اداره کل اوقاف در راستای اجرای موقوفات در جهت نیات صحیح واقفان عمل نماید.


حبیبی در ادامه اظهار داشت : تمام تلاش دادسرا در زمینه وقف و موقوفات این است كه از ظرفیت های موجود استفاده كرده و با رعایت اصول مبتنی بر نگاه آگاهانه حقوقی به عرصه وقف این حركت ارزشی و اندیشه بلند را احیا كند.


در پایان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی بیان کرد: یکی از نهادهایی که کمک شایانی در جهت حفظ و احیای موقوفات در این استان به اداره کل اوقاف داشته است دادگستری بوده که از زحمات رئیس کل و کارکنان خدوم این نهاد مقدس تشکر و قدردانی می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار