فرماندار شیراز تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از توان زنان نخبه در سطوح مدیریتی

خبرگزاری پانا: فرماندار شیراز برلزوم استفاده مطلوب از توان زنان نخبه در سطوح مدیریتی در بخش‌های مختلف تاكید كرد.

کد مطلب: ۲۹۳۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی امیری در کارگروه بانوان فرمانداری شیراز بیان کرد: متأسفانه در پست‌های مدیریتی نقش قابل توجهی به زنان داده نشده است.
وی با ابراز تأسف از اینکه در سومین حرم اهل بیت(ع) در مقابل هر سه ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود، گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جامعه مشکلی جدی است و باید تلاش برنامه‌ریزی شده‌ای را برای كاهش میانگین سن ازدواج انجام داد.
فرماندار شیراز با تاكید براینكه كاهش سن ازدواج زمینه‌ساز كاهش بخش عمده‌ای از معضلات اجتماعی است، گفت: در مسئله ازدواج تنها به برگزاری سمینار بسنده نكنیم بلكه باید کمیته‌ای متشکل از جوانان دانشگاهی و دیگر اقشار شیراز با همکاری ادارات اجرایی جهت ساماندهی این امر تشکیل شود.
امیری لازمه رفع تبعیض میان زن و مرد در هر جامعه‌ای را ضرورت دانست و گفت: زنان در جامعه ما در برابر ساعات کاری و کارکرد یکساله از حقوق مادی کمتری نسبت به مردان برخوردار هستند.
وی ادامه داد: متآسفانه به اصول اصلی اسناد بالادستی نظام که برای زنان در نظر گرفته شده، توجه و دقتی نشده است.
فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: 85 درصد از تولیدات روستایی فارس توسط زنان و دختران تأمین می‌شود و این در حالی است که هیچگاه در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دخیل نبوده‌اند که باید نقش پررنگ‌تری را ایفا کنند.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود انسان‌محوری را برجسته‌ترین مسئله توسعه پایدار در هر جامعه ذکر و تصریح کرد: جایگاه زنان در این توسعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی همچنین به تمرکز بر امور ویژه زنان که نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند تأکید و اضافه کرد: آموزش زنان و دختران به عنوان نخستین عاملان استقلال و آداب و رسوم در جامعه باید در اولویت باید قرار گیرد.
به گفته فرماندار شیراز وجود آرامش، مودت، رحمت، خواهری، همسرداری و مادری مهمترین مؤلفه‌های یک خانواده موفق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار