یک مقام مسئول در سازمان محیط زیست به پانا خبر داد؛

هشدار به منابع آلاینده آب و خاک/ برخورد قضایی با آلایندگان

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست از انجام مطالعات برای بررسی وضعیت کمی و کیفی پسماندها در سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: مهم ترین کانون های اثرگذار در آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی و همچنین منابع خاک شناسایی شده و سازمان با عوامل آلاینده برخورد خواهد کرد.

کد مطلب: ۲۹۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

حسن پسندیده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به برنامه های پیشگیری سازمان محیط زیست در بحث آلودگی آب و خاک اظهار داشت: یکی از اقداماتی که بر حسب وظیفه بر عهده سازمان قرار دارد، انجام تحقیقات و بررسی های علمی در زمینه شناسایی و به نوعی برنامه های پیشگیری از عواملی است که مخرب محیط زیست هستند و باعث آلودگی منابع آب و خاک می شوند.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در همین راستا اولین اقدام این است که بتوانیم مطالعه جامعی در زمینه بررسی شرایط کیفی منابع آب و خاک داشته باشیم تا ببینیم در چه شرایطی قرار داریم و بر اساس آن بتوانیم برنامه ریزی های لازم را اتخاذ کنیم.
وی ادامه داد: از جمله موضوعات اساسی و مهم در گام اول بعد از اینکه شرایط محیط زیستی ارزیابی شد، باید به سمت جلوگری از آلودگی ها برویم. آنچه در حوزه آب و خاک باعث آلودگی می شود انواع فاضلاب های شهری، صنعتی، کشاورزی و بخش عمده ای از پسماندهای شهری و صنعتی است که بسیار اثرگذار در منابع محیط زیست هستند.
پسندیده همچنین از انجام مطالعات برای بررسی وضعیت کمی و کیفی پسماندها در سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: ما مطالعات جامعی را برای بررسی وضعیت کمی و کیفی پسماندها و نحوه مدیریت آن ها در سازمان انجام داده ایم. البته این مطالعات در منابع آبی نیز صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: مهم ترین کانون های اثرگذار در آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی و همچنین منابع خاک شناسایی شده اند که اقدام مهم ما جلوگیری از انتشار آلاینده ها و برخورد با آن هاست.
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پیگیری و برخورد با عوامل آلودگی منابع آب و خاک اظهارداشت: بعد از اینکه کانون های آلاینده شناسایی شد با پیگیری لازم تدابیر مناسب برای برخورد با عوامل اثرگذار بر منابع آب و خاک اتخاذ و هشدارهای لازم به آلوده کنندگان ظرف مدت معین ارائه می شود.
پسندیده با بیان اینکه سازمان محیط زیست با عوامل مخرب آب و خاک برخورد می کند، گفت: سازمان در این زمینه با صدور اخطاریه نسبت به آگاه سازی و برخورد با عوامل اقدام می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار