معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان :

امیدواریم تئاتر دانش آموزی به جایگاه اصلی خود در کلاس و مدرسه باز گردد

خبرگزاری پانا: اولین جلسه کارگروه فرهنگی و هنری هنرهای نمایشی استان با حضور برترین هنرمندان این رشته در سطح استان، منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی، رییس اداره فرهنگی و هنری و کارشناسان فرهنگی و هنری استان در کانون فرهنگی و تربیتی فرخ برگزار شد.

کد مطلب: ۲۹۲۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در ابتدای جلسه محمدحسن دادگر، رییس اداره فرهنگی و هنری هدف از تشکیل این کارگروه را استفاده از نظرات و پیشنهادات هنرمندان و بکارگیری آن در سیاست‌گزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری استان ذکر کرد.

در این جلسه شرکت کنندگان به مباحثی پیرامون تئاتر دانش آموزی پرداختند و به کمبود متون نمایشی، کمبود اطلاعات معاونین و مربیان پرورشی مدارس، دور شدن از هنر، تفاوت دیدگاه‌ها در داوری، ضمانت اجرایی کارگروه‌ها، پرداختن به افق کوتاه مدت(برگزاری جشنواره) و افق بلند مدت (زنده شدن روح تئاتر در مدارس) و... اشاره نمودند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل ضمن اشاره به وجود مشکلات در تئاتر دانش‌آموزی، از هنرمندان این رشته درخواست نمود در تولید متون نمایشی در حوزه دانش‌آموزی کمک نمایند واعلام نمود معاونت پرورشی و فر هنگی آمادگی چاپ متون نمایش دانش آموزی را دارد. وی همچنین افزود امیدواریم تئاتر دانش آموزی به جایگاه اصلی خودش در کلاس و مدرسه بازگردد. به همین منظور ناگزیر از آموزش به همه مربیان و معاونین پرورشی هستیم. وی اشاره کرد همانگونه که در تابستان شاهد اجرای عمومی تئاتر دانش آموزی بودیم انتظار داریم در سال تحصیلی جاری نیز با تولید و شناسایی کارهای فاخر دانش‌آموزی امکان عرضه کارهای هنری دانش آموزان را در سطح شهر داشته باشیم.

فرهاد قاسم پور کارشناس مسئول فرهنگی و هنری استان از برگزاری مسابقه "نمایش‌های زنگ تفریح" باتوجه به موضوعات مبتلابه مدارس و در راستای تقویت نمایش دانش آموزی خبر داد. وی همچنین راه اندازی "شبکه هنرمندان" را از دیگر برنامه‌های این کارشناسی به منظور استفاده از نظرات و تبادل تجربیات کلیه فرهنگیان و دانش آموزان هنرمند ذکر نمود.

در ادامه با نظر حاضرین، انتخابات اعضای کارگروه استان در دو کمیته فنی(آقایان محمد حسن زاده و محمدعلی باقرزاده) و اجرایی (آقای هادی گزی و خانم اعظم ترک حسینی) و تقسیم سایر افراد در این دو قسمت و برگزاری جلسات به صورت ماهیانه از مصوبات پایانی این جلسه بود.

محمد حسن زاده و سیدجواد حسینی از تربت حیدریه، حسین دشتبان از خلیل آباد، هادی هروی از نیشابور، محمد اسماعیلی از سبزوار، رضا عرفانی از رشتخوار، اعظم ترک حسینی از گلبهار، علی باقرزاده از پیشکسوتان، محمد امیری و احمدرضا افشاری از ناحیه یک، علی حسن زاده از ناحیه سه، محمدرضا سعادتی و هادی گزی از ناحیه چهار، رویا مختاری از ناحیه شش هنرمندان برتر حاضر در این جلسه را تشکیل می‌دادند.

لازم به ذکر است کارگروه‌های فرهنگی وهنری تخصصی هنرهای آوایی، آفرینش‌های ادبی و هنرهای دستی و تجسمی نیز به ترتیب در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار