دکتر سالاری: سند امنیت غذایی استان بوشهر تدوین می‌شود

خبرگزاری پانا : استاندار بوشهر گفت: برای سالم‌سازی جامعه از نظر تغذیه و گرایش مردم به غذاهای محلی و پرهیز از استفاده از فست‌فودها سند امنیت غذایی استان بوشهر تدوین می‌شود.

کد مطلب: ۲۹۱۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر ، دکتر مصطفی سالاری درنشست شورای سلامت استان بوشهر اظهار داشت: دیابت، فشارخون و چربی بالا، کم تحرکی و استعمال گسترده دخانیات از جمله قلیان سلامت مردم دراین استان را بشدت تهدید می کند.

وی اضافه کرد: با آموزش های همگانی امکان کنترل بیماری هایی که با این شاخص ها ایجاد می شود دور از انتظار نیست.

استاندار بوشهر ادامه داد: هرچند توجه به بخش درمان برای کاهش تاثیرات منفی بیماری ها بر زندگی مردم و کاهش دغدغه های آنها غیر قابل اغماض است اما در حوزه بهداشت و پیشگیری نیز می توان به گونه ای عمل کرد که خانواده ها کمتر در معرض بیماری ها قرار گیرند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نارسایی هایی که بشدت سلامت مردم استان بوشهر را مورد هدف قرار داده است، مصرف قلیان است که با توجه به بررسی های انجام شده توسط وزارت بهداشت این استان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

دکترسالاری به اشاره به این که فرهنگ سازی و آگاهی مردم از مضرات و بیماری های ایجاد شده از قلیان نیازمند آموزش های گسترده است گفت: برخورد فیزیکی و جمع آوری قلیان ها نمی تواند راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: در کنار آموزش های همگانی، افزایش زیرساخت های تفریحی و ورزشی برای پر کردن اوقات مردم می تواند زمینه کاهش مصرف دخانیات در استان را ایجاد کند.

استاندار بوشهر بیان کرد: با این شرایط جوانان به سمت کاهش مصرف دخانیات گام بر می دارند و خود مشوقی برای استفاده نکردن دیگر افراد خانواده خود برای مصرف دخانیاتی چون قلیان می شوند.

دکترسالاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از نیازهای استان بوشهر تولید سند امنیت غذایی است که دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به عنوان متولی حوزه سلامت در این زمینه اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که تعدادی از دستگاه های اجرایی استان نیز در این زمینه فعال هستند ضروری است که در زمینه تولید این سند امنیت غذایی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قرار گیرند.

استاندار بوشهر افزود: مبنای نوشتن این سند نیز باید به گونه ای باشد که قابلیت اجرایی داشته و وظایف تخصصی هر سازمان نیز بدرستی مشخص شود.

دکترسالاری درباره تولید محصولات ارگانیک کشاورزی دراستان بوشهر گفت: هرچند در گستره ملی این سند در حال نگارش است اما استان بوشهر می تواند با توجه به نیازهای بومی خود این طرح را در دست مطالعه و اقدام داشته باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار