یک کارشناس حمل و نقل:

مسافران در اتوبوسهای بین شهری حقوقی ندارند

یک کارشناس حمل و نقل گفت: برخی اتوبوسها آنقدر فرسوده هستند که نه سیستم گرمایشی دارند و نه سرمایی، از سوی دیگر راننده با کشیدن سیگار یا گذاشتن موسیقی با صدای بلند سبب ناراحتی مسافر می شود.

کد مطلب: ۲۹۱۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، با وجود اینکه هرسال آمار نشان می دهد بخش زیادی از تصادفها به خاطر سرعت غیرمجاز اتوبوس های بین شهری اتفاق می افتد اما بازهم رانندگانی وجود دارند که به این موضوع بی توجه هستند.

حمیدرضا کاشانی استاد دانشگاه و کارشناس حمل و نقل دراین باره به خبرآنلاین گفت: تجهیزاتی در تمام دنیا بر روی اتوبوسهای بین شهری نصب شده که میزان سرعت را نشان می دهد و اگر راننده تخلف کند به خوبی امکان برخورد با آنها وجود دارد. سرعت غیرمجاز در اتوبوس هایی که قطعات غیراستاندارد و نامرغوب دارند بسیار خطرناک است و کوچکترین غفلت می تواند حادثه های بدی را رقم بزند.

او گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی باید به تناسب ایمنی جاده ها سرعت برای اتوبوسهای بین شهری اعلام کند. با توجه به اینكه رانندگان امانت دار مردم هستند باید در مورد سلامت آنها، اطمینان داشته باشند كه البته پلیس راهور در این زمینه تمهیداتی را اندیشید اما با دقت باید پیگیری شود.

کاشانی در ادامه گفت: متاسفانه آمار تصادف در کشور ما بالاست و بخش اعظم آن به خاطر بی توجهی مسئولان به مسائلی مانند عدم ایمنی خودرو، سرعت غیرمجاز است که هیچ وقت هم برای آن تدبیری وجود ندارد.

او درباره نقص امکانات رفاهی در اتوبوس های بین شهری گفت: در کشورهای دنیا اتوبوسها مجهز به اینترنت هم هستند، اما مسافران ما باید با کمترین تجهیزات سفر کنند و جانشان هم هر لحظه در خطر باشد که این بسیار تاسف بار است.

کاشانی با طرح این سوال که مسافران در اتوبوسهای بین شهری چه حقوقی دارند، گفت: برخی اتوبوسها آنقدر فرسوده هستند که نه سیستم گرمایشی دارند و نه سرمایی، از سوی دیگر راننده با کشیدن سیگار یا گذاشتن موسیقی با صدای بلند سبب ناراحتی مسافر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار