احداث گرمخانه و ساماندهی متكدیان نباید مغفول واقع شود

خبرگزاری پانا:رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: احداث گرمخانه و ساماندهی متكدیان نباید مغفول واقع شود.

کد مطلب: ۲۸۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سعید خدادادی در نخستین جلسه بررسی تفاهمنامه همكاری كمیته امداد امام خمینی(ره) و شورای عالی استان ها در استان زنجان که با حضور رییس شورای اسلامی استان، كمال حسنی قایم مقام مدیر كل كمیته اماداد استان و ابوالقاسم اسماعیلی رییس اداره مشاركت های كمیته امداد برگزار شد افزود: متاسفانه هنوز حتی در مركز استان نیز احداث گرمخانه و جمع آوری متكدیان به درستی عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینكه كمك به نیازمندان از طریق اعتبارات ماده 17 شهرداری همواره انجام می شود ابراز كرد: در صورتیكه میزان تاثیر گذاری و صلاحیت متقاضیان دریافت كمك از سوی كمیته امداد نیز ارزیابی شود قطعا در رویكرد شورا موثر خواهد بود.

رییس شورای اسلامی استان زنجان، با مقدس دانستن فعالیت های كمیته امداد خاطر نشان كرد: فعالیت ایمن مجموعه موجب شناسایی نیازمندان واقعی شده و به خیرین نیز در جهت دهی حمایت ها كمك می كند.

خدادادی با اشاره به وجود اعتبارات پژوهشی در شهرداری زنجان گفت: می توان پروژه های پژوهشی مشترك كاربردی شهرداری، شورا و كمیته امداد را برای پیشگیری از آُیب های اجتماعی برنامه ریزی كرد.

وی تصریح كرد: شوراها ی اسلامی درحد توان از كمیته امداد و نهادهایی كه هدف مشتركی در راستای توسعه و تقویت عدالت اجتماعی و رفع محرومت دارند حمایت خواهد كرد.

قائم مقام مدیر كل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز در ادامه به تبیین فعالیت های این نهاد پرداخت و افزود: تعامل كمیته امداد، شوراها و شهرداری ها در همه ادوار مناسب بوده است.

كمال حسنی خاطر نشان كرد: كمیته امداد در راستای ساماندهی فعالیت ها و بهبود نحوه حمایت از جامعه تحت پوشش خود، با دستگاه های متعدد تفاهمنامه هایی را منعقد كرده است.

وی یادآور شد: پیش تر كمیته امداد در پی رفع نیازهای اولیه افراد بود اما با اقدامات محرومیت زدایی انجام شده فقر مطلق از جامعه برچیده شده و این نهاد از تامین مایحتاج پافراتر نهاده وحتی وارد حوزه پژوهشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده است.

حسنی اظهار كرد: 70 درصد كاركنان كمیته امداد استان زنجان در حوزه علوم اجتماعی دارای مدرك كارشناسی ارشد هستند و این افراد موفق شده اند حدود 20 طرح پژوهشی مفید را در سطح استان ارائه كنند.

وی تصریح كرد: سالانه 10 درصد از جامعه تحت پوشش كمیته امداد خودكفا می شوند و از چرخه حمایتی خارج می گردند، واحدهای تولیدی افراد تحت پوشش این نهاد نیز بسیبار فعال بوده اند.

حسنی ضمن قدردانی از رویكرد مثبت شورای استان در حمایت از محرمان گفت: خوشبختانه آمادگی كامل برای اجرای تفاهمنامه وجود دارد. در این جلسه مقرر شد طرفین پیشنهادات خود را برای بررسی و تصویب در كارگروه استانی كه جلسه آتی برگزار می شود ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار