بازدید رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی از پژوهشگاه مواد و انرژی

خبرگزاری پانا: رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و هیات همراه، طی بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی با دکتر سید محمدمهدی هادوی رئیس این پژوهشگاه گفتگو کردند.

کد مطلب: ۲۸۹۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا،دکتر هادوی ضمن خیر مقدم به بازدیدکنندگان و معرفی اجمالی پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار داشت:در حال حاضر فضای همکاری گسترده تری بین دو پژوهشگاه ایجاد شده بطوریکه می توانیم روی موضوعات تحقیقات با روش های جدیدی کار کنیم.
وی افزود: ما می توانیم بحث های کاربردی مشترک داشته باشیم و موضوعات همکاری را مشخص و با معرفی محققین هدف گذاری کنیم.
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: پژوهشکده نیمه هادی ها در این پژوهشگاه در بحث شناخت مواد تحهیزات منحصر به فردی دارد که می تواند در بحث باستان شناسی کمک کند.
وی ادامه داد: پژوهشکده انرژی نیز می تواند در حوزه محیط زیست و بحث تمدن ایران برای جذب توریست با پژوهشگاه میراث فرهنگی همکاری داشته باشد.
دکتر هادوی خاطر نشان کرد: رد پای ایرانیان باستان در بسیاری از پژوهش ها دیده می شود و این موضوع در زنده کردن غرور ملی بیسار تاثیرگذار است.
در ادامه مهندس بهشتی نیز ضمن معرفی پژوهشگاه میراث فرهنگی اظهار داشت: اولین همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی با دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی می تواند خلاءهای ایجاد شده را بهبود بخشد.
وی افزود: ما نیز معتقدیم دامنه همکاری با پژوهشگاه مواد و انرژی می تواند خیلی وسیع باشد.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان اینکه این پژوهشگاه می تواند فعالیت ها و دستاوردهای مهم علمی در سطح جهان داشته باشد، گفت: دانش زیستن در سرزمین ایران ، دانش بسیار قوی و جالب بوده است چراکه از ابتدا از لحاظ منابع زیستی غنی بوده است و ما می بایست هنر استخراج این گوهرهای طبیعی را داشته باشیم.
در این نشست همچنین مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری های مشترک ما بین این دو پژوهشگاه منعقد شود.
گفتنی است،بازدیدکنندگان در پایان این نشست از پژوهشکده ها و آزمایشگاه های پژوهشگاه بازید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار