مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

ترک تحصیل و ازدواج زودهنگام مشکل دختران عشایری استان اردبیل

خبرگزاری پانا:مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ترک تحصیل و ازدواج زودهنگام دو مشکل عمده دختران عشایری در این استان است.

کد مطلب: ۲۸۶۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ماریا موسوی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده افزود: بر اساس کارشناسی های انجام شده بیشتر این دختران پس از پایان دوره ابتدایی به دلیل عدم دسترسی به مدرسه و بعد مسافت از ادامه تحصیل باز می مانند.

وی گفت: برای حل این مشکل قرار است آموزش و پرورش مکان یابی لازم برای احداث سه باب مدرسه شبانه روزی برای دختران عشایر را انجام داده و اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز این مدارس را احداث نماید.

موسوی اظهارداشت: با احداث و ایجاد این سه مدرسه شبانه روزی گام بزرگی در راستای حل مشکل دختران عشایر بازمانده از تحصیل و ممانعت از ترک تحصیل این دانش آموزان برداشته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به رایج بودن ازدواج زود هنگام در بین دختران عشایر افزود: اداره کل امور عشایری استان با همکاری دستگاه هایی از جمله تبلیغات اسلامی ، دانشگاه ها ، مراکز آموزش عالی و صدا و سیما اقدامات فرهنگی لازم را برای رفع این مشکل انجام خواهد داد.

موسوی همچنین از باسوادی 58 درصد از زنان عشایری این استان خبر داد و گفت: از این تعداد دو هزار و 373 دختر عشایر در مقطع ابتدایی ، 518 دختر در مقطع راهنمایی و 501 دختر در مقطع دبیرستان مشغول تحصیل هستند.

مشاور استاندار اردبیل اظهار کرد: جمعیت عشایری استان 66 هزار نفر معادل شش درصد از کل جمعیت استان است که 31 هزار و 920 نفر از این تعداد متعلق به جمعیت زنان عشایری است و این امر نیازسنجی و برنامه ریزی در این حوزه را ضروری کرده است.

وی به برگزاری سومین نشست منطقه ای مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های کشور در زمینه بررسی مسائل و مشکلات دختران و زنان روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: این موضوع به صورت تخصصی در کمیته ها و کارگروه زنان و خانواده بحث می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار