مدیركل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد:

تخریب 67 حلقه كوره ذغالگیری در جنگل مله‌گاله

خبرگزاری پانا: مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: جنگل‌های زاگرس این استان دارای شرایط پایداری و پویایی نیست و این یك هشدار است.

کد مطلب: ۲۸۴۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین‌علی ابراهیمی‌كارنامی، گفت: طبق نظر کارشناسان در یك جنگل پایدار باید درختانی با سنین مختلف موجود باشد، حال آنكه چنین خصیصه‌ای در جنگل‌های زاگرس دیده نمی‌شود.
وی تصریح كرد: متاسفانه درخت‌های موجود در جنگل‌های زاگرس شاهد وجود درختان 40 و 50 ساله و بیشتر هستیم زیرا آنقدر از این جنگل‌ها بهره‌برداری شده كه شاهد چنین رخ‌دادی هستیم و این یك هشدار جدی برای همه خصوصا دوستداران محیط‌زیست است.
ابراهیمی‌كارنامی ضمن ابراز تاسف تصریح كرد: در چنین حالتی شاهد هستیم برخی برای كسب منافع فردی اقدام به تخریب درختان جنگل‌های زاگرس در مناطقی نظیر جنگل "مله‌گاله" می‌كنند.
وی خاطرنشان كرد: اخیرا و با انجام عملیاتی در جنگل مله‌گاله تعداد 67 حلقه كوره ذغال‌گیری‌، شناسایی و تخریب و بالغ بر یك هزار و 500 كیلوگرم ذغال كشف و ضبط شد.
این مقام مسئول با بیان اینكه طی سال‌های 78 تاكنون انجام چنین حجم عملیاتی برای تخریب كوره‌های ذغال‌گیری در مله‌گاله، بی‌سابقه بوده است، گفت: این جنگل، آخرین حد جنگل‌های زاگرس به‌شمار می‌رود.

ابراهیمی‌كارنامی اضافه كرد: متاسفانه عده‌ای سودجو برای تهیه ذغال درختان ارزشمند جنگلی بلوط و بنه را مورد استفاده قرار می‌دهند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان شیراز نیز با قدردانی از همكاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و اداره راه و شهرسازی، گفت: با توجه به حجم گسترده تخریب و قلع و قمع كوره‌های ذغالگیری، مجبور به استفاده از لودر بودیم.
ساسان کفایی اضافه كرد: آتشسوزی‌های بزرگی که اخیرا در این منطقه رخ داده بود احتمالا به بروز تخلفات وسیع در زمینه ذغالگیری باز می‌گردد و احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها نیز وجود دارد كه كارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار