در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تشریح نقایص پیاده راه 17 شهریور/ اجرای پیاده‌راه سازی میدان امام خمینی

خبرگزاری پانا: نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره سرنوشت کسبه و ساکنان پیاده راه خیابان 17 شهریور گفت: در انجام پروژه پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور بررسی مطالعات اجتماعی و بررسی صنوف ضعیف بوده و این دو اشتباه در اجرای پروژه صورت گرفته است.

کد مطلب: ۲۸۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اجرای پروژه پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور اظهار داشت: الگوهای دیگری هم مشابه این پروژه در دنیا وجود دارد و بخشی از خیابان های تمام پایتخت های دنیا تبدیل به پیاده راه شده اما در مجموع اقدام خوبی است.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: به هر پیاده راه ها مکانی است تا بتوانیم پیاده روی کنیم منتهی با تعریف خاص یعنی اینکه چرا باید برویم در خیابانی که دو طرف آن بنگاه های خودرو فروشی است تردد کنیم اما اگر در این خیابان مغازه هایی بود که خانواده ها می توانستند از آن بهره مند شوند، بسیار خوب بود.
ضعف‌های پروژه پیاده راه 17 شهریور
وی با اشاره به ضعف های پروژه مذکور افزود: در انجام پروژه پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور بررسی مطالعات اجتماعی و بررسی صنوف ضعیف بوده و این دو اشتباه در اجرای پروژه صورت گرفته است.
تندگویان ادامه داد: بنده با اصل کار پیاده راه سازی موافق هستم یعنی باید چنین جاهایی در تهران به ویژه در مرکز شهر داشته باشیم تا تردد خودروها کمتر شود اما باید به بافت های اجتماعی منطقه و تبعاتی که به وجود می آورد، توجه شود.
نمی‌توان بافت پیاده راه 17 شهریور را تغییر داد
وی با تأکید بر اینکه اصالتا نمی توان بافت پیاده راه 17 شهریور را تغییر داد، خاطرنشان کرد: به هر حال این پروژه اجرا شده و ما کارهایی که توانستیم در یکسال گذشته انجام دهیم این بوده که برخی کوچه ها و خیابان هایی که راه های دسترسی آن ها از بین رفته بود را با آوردن مصوبات، شهرداری را موظف کردیم تا برخی پلاک ها را خریداری و هزینه های مردم را پرداخت کند و معابر را طوری اصلاح کند که دسترسی آن ها به وجود آید ضمن اینکه ساماندهی مشاغل این خیابان باید در دستور کار قرار گیرد.
اجرای پروژه پیاده‌راه میدان امام خمینی(ره)
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اجرای پروژه پیاده راه میدان امام خمینی نیز گفت: در حال حاضر موضوع میدان امام(ره) مطرح است و چندین بار هم در کمیسیون شهرسازی مطرح شده اما یکی از موضوعاتی که بنده با آن مخالف هستم ساماندهی مشاغل است به طوری که اگر ساماندهی مشاغل اطراف این میدان و بررسی تبعات اجتماعی آن به طور کامل انجام نشود، اجرای پروژه نباید صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: اگر ساماندهی صورت بگیرد و مشاغل به سمت دیگری بروند که کسب و کارشان آسیب نبیند نهایتا این اتفاق به نفع شهر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار