مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی هرمزگان:

هفته کتاب با حال و هوای محرم در حال برگزاری است

خبرگزاری پانا: مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی هرمزگان در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب با حال و هوای محرم در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۲۸۱۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ محسن زینلی تختی در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب با حال و هوای محرم در حال برگزاری است و مسابقات کتابخانی نیز با محوریت کتاب های محرم انجام میشود.

وی افزود: در استان هرمزگان شصت و یک کتابخانه عمومی وجود دارد که 31 کتابخانه به سیستم عضویت سراسری ساما متصل شده اند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اعلام افزایش چهار درصدی نسخه های کتب موجود در کتابخانه ها گفت: 603 هزار نسخه کتاب در کتاب خانه های استان وجود دارد و 170 هزار نسخه کتاب نیز تا شهریور ماه سال جاری به امانت برده شده است.

زینلی در ادامه اهدا کتاب به ناوگروه لاوان، تقدیر از فعالین حوزه کتاب، راه اندازی بخش نابینایان در کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس، بازگشایی مجدد کتابخانه سید احمد خمینی پس از بازسازی و راه اندازی غرفه اهدا یا نذر کتاب در امامزاده سید مظفر از جمله برنامه های هفته کتاب در استان هرمزگان اعلام کرد.

محسن زینلی تختی مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد: با تفاهم با ارتش کتابخانه مشارکتی نیروی دریایی راه اندازی شد و کتابخانه پایگاه نهم شکاری نیز راه اندازی میشود.

در ادامه این نشست زینلی تختی در خصوص مطالبات این اداره کل از شهرداری گفت: وقتمان را گذاشتیم برای رایزنی در خصوص دریافت مطالبات که منتهی شد به اینکه امسال تقریبا بالغ بر 10 برابر بیشتر از سال گذشته دریافت نیم درصد را داشتیم.

وی افزود: یک میلیارد و هفتصد میلیون مطالبه 8 ساله از شهرداری را به صورت تهاتر دریافت کردیم.

تختی بر استفاده از ظرفیت های استان و فضاهای بلااستفاده در شهر ها و روستا های استان تاکید کرد و افزود: سال گذشته دو کتابخانه از این طریق به بهره برداری رسید.

محسن زینلی تختی از تکمیل و تجهیز کتابخانه شهر تخت با همکاری شهرداری تا پایان سال جاری و راه اندازی کتابخانه شهرستان های رودان و بندرلنگه خبر داد.

رییس اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان در ادامه این نشست در خصوص کتابخانه مرکزی گفت: این کتابخانه که ساخت آن از سال 86 آغاز و 44 چهار درصد پیشرفت داشته است و برای تکمیل آن 8 میلیارد اعتبار نیاز است.

زینلی تختی همچنین در خصوص سرنوشت کتابخانه شهدا بندرعباس گفت: با شهردار و شورای شهر گذشته برای واگذاری به شهرداری و ساخت کتابخانه ای در پارک شهید دباغیان تفاهم شد اما بعد از انتخاب شوراها تصمیم بر این شد که این فضا به عنوان یک فضای فرهنگی و کتابخانه بماند و شهرداری به ازای مطالبات خود آن را به عنوان یه فضای فرهنگی احیا کند.

وی تاکید کرد: تعبیر ما استفاده بهینه از آن فضا به عنوان فضای فرهنگی و فرهنگسرای رسانه است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان افزود: در کتابخانه شهدا امانت کتاب را داریم اما به عنوان فضای کتابخانه ای نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار