مدیركل هواشناسی استان تهران خبر داد:‌

احتمال وقوع سیلاب در تهران با بارش های شدید

خبرگزاری پانا: محمدعلی عزیزاقلی احتمال وقوع سیلاب در صورت بارندگی های شدید در استان را حتمی دانست.

کد مطلب: ۲۸۰۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از استانداری تهران، كاهش نفوذ باران به دلیل نشست سفره های آب زیرزمینی موجب بروز سیلاب می شود خطری كه مدیر كل هواشناسی استان تهران در صورت بارندگی های شدید وقوع آن را در استان قطعی می داند.

محمدعلی عزیزاقلی با اشاره به این مطلب به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران گفت:‌امسال وضعیت بارندگی ها در استان تهران نسبت به سال گذشته بهتر است و در حد نرمال كه عدد 200 میلی متر است، بارندگی خواهیم داشت.

وی افزود: در سال گذشته پیش بینی كردیم كه 30 درصد كمتر از حد نرمال بارندگی داریم كه محقق شد و شاهد حدود 170 میلی متر بارندگی بودیم اما برای سال زراعی جاری پیش بینی ما بارندگی در حد نرمال و همان 200 میلی متر است.

مدیركل هواشناسی استان تهران ادامه داد: در حالی بارندگی امسال نرمال است كه این میزان نمی تواند كمبود آبی باقیمانده از سال های گذشته را جبران كند زیرا آب چاه ها و سطح سدها پایین رفته است و سفره های آب زیرزمینی به دلیل اینكه چند سال آب به آن تزریق نشده است نشست كرده اند.

به گفته عزیزاقلی اگر بارندگی های امسال شدید باشد در زمین فرو نرفته و خطر سیلاب در پی است مگر آنكه بارندگی ها ملایم و مستمر باشند.

مدیركل هواشناسی استان تهران در مورد وقوع پدیده وارونگی دما درتهران گفت:‌هر ساله در فصل زمستان از آذر تا دی ماه با وارونگی دما و اینورژن مواجه هستیم.در دو ماه پیش رو باید آماده وقوع این پدیده در شهر باشیم، البته بر اساس گزارش ها امسال نسبت به گذشته منابع آلاینده كمتر شده است و احتمال كاهش میزان این پدیده وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار