فرماندار شیراز اعلام کرد:

تداوم برنامه ساماندهی حاشیه‌نشینان در شیراز

خبرگزاری پانا: فرماندار شیراز گفت: طرح تعریض ورودی شمال غرب كلان‌شیراز، از اوایل دی‌ماه آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۲۷۹۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی امیری در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه‌‌ای شیراز گفت: برخی از ورودی‌های شیراز متناسب با حجم ترافیك توسعه نیافته است.
امیری با اشاره به حجم بالای ترافیك خصوصا در روزهای پایانی هفته در محور‌های مختلف ورودی شیراز، گفت: یكی از این محورها مسیر شیراز به سمت قلات است كه به واسطه قرارگرفتن در مسیر محور گردشگری و وجود فضاهای رفاهی و خدماتی، تردد بالایی را در ساعت‌های مختلف تحمل می‌كند.
فرماندار شهرستان شیراز تاكید كرد: این محور در محدوده گویم و دوكوهك نیازمند تعریض است كه این عملیات از اوایل دی‌ماه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

امیری همچنین با اشاره به رواج پدیده حاشیه‌نشینی از سال‌های گذشته و به‌دلایل مختلف در كلان‌شهرها منجمله شیراز، گفت: منطقه حاشیه نشین جنوبی شیراز محدوده‌ای است كه از سال 85 شكل گرفته و افرادی از طایفه مشهور به فیوج در این منطقه ساكن شده بودند.
وی با اشاره به ایجاد فضاهایی غیرمجاز و بدور از استانداردهای مختلف بهداشتی و ایمنی توسط حاشیه‌نشینان در این نقطه، گفت: طی سال‌های گذشته تعداد خانوارها در این منطقه به 110 خانوار رسیده بود كه در وضعیت بغرنجی بسر می‌بردند و تبعات زیادی نیز برای شهر ایجاد كرده بودند.
فرماندار شیراز ادامه داد: حق طبیعی حاشیه‌نشینان فیوج بود که مانند سایر شهروندان از خدمات بهداشتی، آب آشامیدنی و مکسن مناسب برخوردار باشند.
امیری با بیان اینکه با مصوبه شورای تأمین و با کمک مالی شوارای شهر شیراز ساماندهی این منطقه از اواخر سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بخشی از افراد این منطقه پس از بررسی‌های لازم، تحت حمایت بنیاد مسکن و بهزیستی شیراز قرار گرفتند.
وی گفت: علی‌رغم صدور حکم تخریب منازل فیوج با رضایت ساکنین، افراد به روستاهای بخش مرکزی شیراز انتقال داده شدند.
فرماندار شیراز پراکنده کردن حاشیه‌نشینان فیوج به دلیل درگیری‌ها را یكی از مهمترین اهداف ذکر و اضافه کرد: امنیت و بهداشت مردم برای ما یک اولویت است که در این راستا اقدمات عملی در دیگر مناطق حاشیه‌نشین شیراز انجام می‌شود.
امیری به تعامل ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرایی عضو شورای تأمین شهرستان تأکید و عنوان کرد: طرح تعریض محور بخش دشت ارژن نیز یکی از نتایج این تعامل است.
فرماندار شیراز به وجود حاشیه‌نشینی در برخی دیگر از مناطق شیراز مانند محله سنگ سیاه و بافت تاریخی اشاره و خاطرنشان كرد: در شورای تأمین شهرستان طرح‌هایی در دست اقدام است که در این خصوص مکاتباتی با اداره‌کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام شده است كه اگر اقدام عملی از سوی دستگاه‌های متولی انجام نشود، ساماندهی را راسا آغاز خواهیم كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار