استاندار لرستان:

برگزاری آئین سنتی گل مالی عاشورا در لرستان تحسن برانگیز است

خبرگزاری پانا:استاندار لرستان گفت:عزاداری مردم لرستان و برگزاری آئین سنتی گل مالی در این استان تحسین برانگیز و پرشور و شعور است.

کد مطلب: ۲۷۸۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران گفت: حضور پرشور و شعور مردم لرستان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نشان دهنده عمق ارادت و محبت مردم این استان به اهل بیت است.
وی افزود: عزاداری مردم لرستان که از طریق شبکه های مختلف صدا و سیما و خبرگزاری ها پوشش داده شد هم به لحاظ کمیت حضور و هم کیفیت برگزاری مراسم در نوع خود تحسین برانگیز و باشکوه بود.
استاندار لرستان با اشاره به خلق صحنه های ناب ارادت مردم لرستان به اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) در زیر بارشهای باران، یادآور شد: این حضور پرشور و شعور مسوولیت مدیران برای خدمت به این مردم ولایتمدار را سنگین تر می کند.
بازوند از حضور مردم لرستان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) به عنوان حضوری عاشقانه و با شناخت و معرفت یاد کرد و تصریح کرد: این حضور پررنگ نشان از عشق درونی لرستانیها و ارادت ناب مردم این دیار به حضرت سیدالشهدا(ع) دارد.
استاندار لرستان از اخلاص مردم لرستان در برگزاری عزاداری دهه اول محرم به عنوان ویژگی ممتاز مردم این استان یاد کرد و گفت: باید این ظرفیت را قدر بدانیم و هر آنچه از دست ما بر می آید برای برگزاری هر چه باشکوه تر آئین های عزاداری سنتی مردم استان انجام دهیم.
بازوند با اشاره به حضور خود در عزادارای مردم در عمده مناطق شهر از ابتدای محرم، بیان داشت: 'گل مالی' مردم لرستان یکی از نقاط برجسته آیین های سنتی مردم لرستان است که باید به خوبی معرفی شود.
گفتنی است استاندار لرستان در جایگاههای عزاداری مختلف سطح شهر خرم آباد از جمله جایگاه ولایت در جنب قلعه تاریخی فلک الافلاک و حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم آباد،حضور یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار