برگزاری همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران ؛

دستان توسل مادران به دستان کوچک باب الحوائج برای تربیت نسل عاشورایی

خبرگزاری پانا : همایش مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در مازندران برگزار شد .

کد مطلب: ۲۷۶۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به گزارش مهدی پورعرب خبرنگار ما ، مادران مازندرانی همپای دیگر مادران ایرانی در سراسر کشور جهان در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی حضوری عاشقانه داشتند و کودکان شیر خوارخود را به یاد کوچکترین سرباز دشت کربلا بر دستان توسل بلند کردند و با دل سوخته حضرت رباب (س)همنوایی و همدردی کردند . اشک و ناله مادران با کودکان شیر خوار در بغل دل هر انسان آزاده ای را می سوزاند .
در این مراسم با شکوه و عاطفی مادران هزاران طفل شیرخوار کودکاتن خود را نذر امام زمان مهدی موعود (عج ا.. تعالی فرجه الشریف )کردند و ترنم «لالایی »با مویه بر فرزند شش ماهه سید الشهداء در هم آمیختند .
براساس این گزارش دوازدهمین سال است که روز جمعه اول ماه محرم ،همنوایی مادران شیرخوارگان حسینی بارباب درهم می شکند !مراسم شیرخوارگان حسینی یعنی این مادران کودکانشان را از گهواره به نام کوچکترین شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع)متبرک کرده اند ،تا در مکتب عاشورا درس آزادگی مشق کنند .
مادران عاشقانه و خالصانه آمدند تا بگویند فرزندان ما سربازان امام عصر (عج ا.. ) هستند ،که از کودکی نذر یاری حق شده اند ؛کودکانی که مادرانشان با اشک بر مظلومیت امام حسین و آل حسین (ع)شهد« لبیک » به آنها پوشانده اند !تکبیر «یا صاحب الزمان من فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم ،اورا برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن »سراسر محل برگزاری این آیین با شکوه را در مصلی بزرگ امام خمینی (ره )مرکز استان مازندران پرکرده بود . این همایش نه تنها در 2500 نقطه ایران که در 40 کشور دیگر نیز مادران شیرخوارگان حسینی با کودک 6 ماهه دشت کربلا عهد بستند . آنها را به گونه ای تربیت کنند که فرهنگ و مکتب عاشورا را تا قیامت زنده به پا دارند .
گفتنی است ، در نخستین جمعه ماه محرم علاوه بر پایتخت و شهرهای کشور ،همایش شیرخوارگان حسینی در شهرهای مختلف استان مازندران برگزار شد . مصلی ها ،مهدیه ها و حسینیه های دیار علویان میعادگاه مادرانی بود که همنوا با حضرت رباب (س)سوگواره توسل به پا کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار