معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

امتناع بانکها ازپذیرش اسناد عادی،کشاورزان را با مشکلات مواجه کرده است

خبرگزاری پانا:معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به استناد قوانین، اسناد عادی کشاورزان باید مورد قبول بانک های عامل مبنی بر ارائه تسهیلات قرار گیرد ولی متاسفانه علی رغم تصویب این موضوع، هنوز هم این بخش از قانون اجراء نمی شود و روستائیان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

کد مطلب: ۲۷۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اکبر فتحی در همایش توانمندسازی روستا که به مناسبت روز ملی روستا و هم چنین روز جهانی زن روستایی در محل مجتمع فرهنگی شهید کسائی تبریز برگزار شده بود با بیان اینکه رویکرد و استراتژی توسعه تولیدی و اقتصادی در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی در روستاها صورت گرفته است که بیشتر در قالب توجه به رویکردهای فیزیکی و کالبدی روستا بوده است و رویکردهای اقتصادی به علت دیر بازده بودن طرح های مربوط به آن کم رنگ شدند.
وی با تاکید بر توسعه متوازن امکانات و تسهیلات برای روستاها ادامه داد: باید رویکرد بهبود بهره وری و توجه به فعالیت های اقتصادی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
فتحی هم چنین با اشاره به ریسک بالای فعالیت های کشاورزی دامه داد: متاسفانه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی کمرنگ است ولی لازم است که برای رشد و توسعه پایدار کشور بخش خصوصی نیز بیش از پیش در این حوزه نقش آفرینی داشته باشدو حتی جا دارد نسبت به اطلاع رسانی برای حضور خیرین در طرح های کشاورزی اقدام لازم انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به استناد قوانین اسناد عادی کشاورزان باید مورد قبول بانک های عامل مبنی بر ارائه تسهیلات قرار گیرد ولی متاسفانه علی رغم تصویب این موضوع، هنوز هم این بخش از قانون اجراء نمی شود و روستائیان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.
فتحی با تاکید بر لزوم افزایش زیرساخت های مناسب و تولیدی کشاورزی ابراز داشت: قانون تجمیع وظایف سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است که با توجه به این قانون وظیفه سازمان جهادکشاورزی که افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی بود که با ابلاغ این قانون، بازرگانی محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی واگذار شده است که با مشارکت تشکل های مردم نهاد و ساکنان روستاها تحول خوبی دراقتصاد روستا و روستائیان از طریق تولید در قالب زنجیره تولید تا مصرف صورت می گیرد .
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اگر هر یک از هموطنان روستایی ماهیانه 10 هزار تومان از یارانه نقدی خود را در صندوق توسعه کشاورزی واریز نماید پس از مدت زمان کوتاهی شاهد خواهیم بود که بسیاری از مشکلات کشاورزان بدون نیاز به بودجه های دولتی رفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار