رضا فیاضی در گفت و گو با پانا:

تئاتر دانش آموزی حلقه مفقوده تئاتر کشور بود

خبرگزاری پانا: بازیگر سینما و تلوزیون گفت: اصل کار برای کودک و نوجوان، آموزش است و بعد از آن مسائل سرگرم کننده و زیبایی هایی است که ما باید به بچه ها بدهیم بنابراین مقوله کودک و نوجوان کاملا متفاوت است.

کد مطلب: ۲۶۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

رضا فیاضی در گفت و گو با خبرنگار پانا در همدان گفت: در جلسات فرهنگی بچه ها دور هم نشسته و صحبت می کنند که این نشست ها موجب نزدیکی بچه های تئاتر با هم می شود و راجع به فرهنگ ها و آئین ها صحبت می کنیم و نتیجه اش زمانی درست می شود که بچه ها کنار هم بنشینند و با هم حرف زده و دیالوگ برقرار کنند.

مسئول جلسات فرهنگی جشنواره افزود: این اتفاقات در جشنواره کم پیش می آید مگر به صورت پراکنده و این نشست، به بچه ها کمک می کند که همدیگر را بهتر بشناسند.

فیاضی افزود: کودک کاملا با مسائل پیرامونی خودش برخورد می کند، آشتی کرده، حرف می زند، دعوا می کند و این در رویای خودش است اما نوجوان جور دیگری فکر می کند و دنیایش متفاوت است و شروع به خودشناسی می کند.

وی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی نوجوان خیلی بیشتر از کودک است این مسائل در واقع یک نقد و بررسی و روانشناسی می خواهد به خصوص حوزه نوجوان که یکی از مشکلات ما است و ما نتوانستیم تا الآن برای بچه ها و نوجوانان برنامه سازی درستی داشته باشیم.

فیاضی گفت: یکی از مواردی که به جشنواره امسال اضافه شده، تئاتر دانش آموزی است که در سال های گذشته وجود نداشته که بسیار اتفاق مثبتی است و نکته دوم حضور مدت دار گروه های نمایشی در جشنواره است.

وی بیان کرد: قبلا هر گروهی که برای نمایش می آمدند، حضورشان نزدیک به همان تاریخ بود و برنامه را اجرا می کردند و بعد هم مجبور بودند بروند.

فیاضی افزود: همدان در تئاتر جایگاه مشخص خودش را دارد و چند سال است نشان داده که از عهده این جشنواره برمی آید.

وی افزود: من در این جشنواره هنوز به تئاتر دلخواهم نرسیدم و کاری که تعجب مرا برانگیزد ندیدم.

فیاضی گفت: حضور مردم در تئاتر خوب است و این نشان دهنده این است که صدا و سیما آن را پوشش می دهد و مرتب و به صورت زنده، مصاحبه ها و تبلیغات را در سرتاسر شهر می بینم.

وی اظهار کرد: همدانی ها مردم مهمان نوازی اند و بازدهی اش همین است که این چند ساله توانسته از عهده تبلیغات جشنواره برآید و من هیچ سالی با این قضیه مشکلی نداشته ام.

وی افزود: جشنواره ها می توانند به تئاتر کمک کنند ولی اصل ماجرا نیستند و اصل ماجرا اجرای نمایش و تولید تئاتر است که این اتفاق در شهرستان ها به صفر رسیده و من از این بابت متاسفم.

فیاضی گفت: حضور مردم در همدان خوب است و به نظر می رسد که صدا و سیما این پوشش را مرتب به صورت مصاحبه ها ارزیابی می کند و این ها خودش خیلی مثبت است و جواب را هم می بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار