دیدار مخاطبین طرح ملی 313 یار موعود با حضرت آیت الله جوادی آملی

خبرگزاری پانا: اعضا کانون تخصصی مهدی منتظر کرمانشاه و مخاطبین طرح ملی 313 یار موعود و جمعی از فعالین فرهنگی با حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی دیدار کردند.

کد مطلب: ۲۶۹۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اعضا کانون تخصصی مهدی منتظر کرمانشاه و مخاطبین طرح ملی 313 یار موعود در سفر 3 روزه خود به شهر مقدس قم و جمکران و حضور در محل اردوگاه مهدی(عج) با حضرت آیت الله جوادی آملی در محل دفتر وی دیدار کردند.
در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد حضرت آیت الله جوادی آملی ضمن خوش آمد گویی به حضار و دیدار کنندگان و ابراز خوشحالی از دیدار با جمع حاضر طی سخنرانی فرمود: انسان در دنیا مشغول تجارت است، قبل از اینکه به دنیا بیاید جایی برای تجارت او نیست و پس از اینکه از دنیا هم رفت باز هم جایی برای تجارت او نیست، دنیا دار تجارت است، در تجارت انسان ممکن است سود یا ضرر کند لکن تجارت دنیا چنین نیست انسان علت موخر است، هیچ تجارتی شبیه تجارت دنیا نیست، اگر در این تجارت با خدا معامله کنی نه تنها سود کنی بلکه در این معامله عوض و معوض هم می بری، عوض و معوض یعنی این که خدا اعمال ما را می گیرد و اصلاح می کند و به ما بر می گرداند.
وی ادامه داد: انسان در دین اگر راه مستقیم را طی کند با خدای سبحان تجارت می کند، اکنون اقلام و عناصر این تجارت چه کسانی هستند؟ خداوند در آیات آخر سوره توبه به این موضوع اشاره کرده است، خریدار این اعمال خداست، فروشنده انسان است، کالا جان و مال انسان هاست که در راه خدا هدیه می کند و یا از طریق جهاد فی سبیل الله در راه خدا هدیه می شود، ثمره آن هم بهشت است و شاهدان آن هم انبیاء الهی و سند آن تورات انجیل و قرآن کریم.
حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: در واقع این تجارت، تجارت جهانی است که خدا از نسل های قبل، توسط پیامبران پیشین و کتاب های آسمانی دیگر آنرا مشخص کردند، این قوانین را خدا به موسی و عیسی و دیگر پیامبران هم گفته و ثمره آنهم مشخص شده است، اما اگر انسان در دنیا با شیطان تجارت کند تجارتش ضایع و باطل است، وقتی جان و مال را به ذات اقدس الله دادیم او جان ما را ملکوتی می کند و به انسان برمی گرداند، مال را وقتی به او می دهیم که چندین برابر به ما بر می گرداند در واقع کالایی که به او می دهیم نقص و عیب آنرا بر طرف و عمل ما را تکمیل می کند و در مقابل بهترین پاداشهای دنیوی و اخروی را به ما می دهد، خداوند در سوره اسرا فرمود: هر انسانی با شیطان معامله کند از او سواری می کشد، هر کس با ابلیس معامله کند عوض و معوض را می گیرد و تحویل نمی دهد.
وی ادامه داد: امام علی(ع) هر روز بعد از نماز عشا به نمازگزاران می فرمود: "شیطان هر روز وسوسه می کند، فکر نکنید که فردا زنده هستید به این فکر کنید فردا روز رفتن است، آماده باشید برای کوچ کردن و منزل سپردن، اگر با خدا معامله کنید امنیت تان حفظ می شود و خداوند بهشت را تامین می کند" همچنین امام علی(ع) فرموده است: "خدایا برای ترس دوزخ یا شوق بهشت من تو را عبادت نمی کنم، بلکه عبادتهایم فقط از سر اشتیاق به توست".
آیت الله جوادی آملی افزود: برای رسیدن به خدا باید عملمان خالص باشد که در این صورت حتی ابتدایی ترین کار هایمان هم رنگ عبادت می گیرد و مخلصانه خواهد بود و خدا به این کارهای از سر اخلاص اجر و مزد بی کران می دهد، نام و باد مرگ و قیامت مهمترین عامل برای پویایی و حرکت است، به یاد قیامت بودن و هر لحظه یاد مرگ داشتن باعث می شود کار های انسان رنگ خدایی به خود بگیرد.
بعد از مرگ قدم به قدم از انسان سوال می پرسند: عمرت را چگونه صرف کردی و کارهایت را با چه نیتی انجام دادی؟
انا خلصنا هم لمن به خالصه: اینها در همه کار هاشان بیاد قیامت بودن اینها راه هایی است که انسان در آن به نتیجه مطلوب و مفید می رسد و از طریق این راه ها و دستورالعمل ها می تواند به خدا برسد.
شایان ذکر است که اعضا کانون تخصصی مهدویت و مخاطبین طرح 313 یار موعود طرح برگزیده ملی طی سفر 3 روزه خود به قم و مسجد مقدس جمکران ضمن حضور در جلسات معنوی و آموزشی از برنامه های متنوعی از جمله زیارت حرم حضرت معصومه(س) حضور در مسجد مقدس جمکران و شرکت در دعای ندبه دیدار با مراجع و بسیاری دیگر از برنامه های معنوی استفاده کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار